دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: تجمع عظیم اربعین بسیار مهم بوده و کیان شیعه را تقویت و تثبیت می کند.

خانم فاطمه صغری طالب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، از تدارک بسته های فرهنگی و تبلیغی برای موکب انصارالحسین(علیه السلام) توسط طلاب خبر داد و اظهارکرد: مراسم با عظمت اربعین حسینی از افضل شعائر اسلامی است و از میان معصومین(علیهم السلام) اربعین تنها در مورد امام حسین(علیه السلام ) وارد شده است.

وی ادامه داد: جاذبه مراسم اربعین به قدری است که هرسال بزرگترین اجتماع در آن ثبت می شود، زیرا این تجمع عظیم بسیار مهم بوده و کیان شیعه را تقویت و تثبیت می کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری افزود: تدوین برنامه‌های موثر فرهنگی یکی دیگر از ضرورت‌های مهم در اربعین است، بنابراین طلاب این مدرسه با استفاده از قالب های تبلیغی برای معرفی و تبیین نهضت کربلا اقدام به تهیه بسته های فرهنگی برای موکب اربعین کردند، چرا که یکی از بهترین فرصت ها برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات، اهداف انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور است.

طالب زاده خاطرنشان کرد: بسته های فرهنگی برای رده های سنی کودک، نوجوان و جوان تهید شده است. همچنین وصیت نامه شهدا و توصیه های آیت الله خامنه ای به ۳ زبان (فارسی – انگلیسی و عربی) به چاپ رسید. کاردستی، برگه های نقاشی، سرگرمی هایی با اهداف تربیتی و گسترش فرهنگ حسینی ویژه کودکان و همچنین تهیه کتاب های داستان به ۲ زبان (فارسی و انگلیسی) و کتاب هایی با مضامین تقویت بنیه دینی و معرفتی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای گروه جوان، توسط طلاب و دانش آموختگان تهیه و ارسال و برای تهیه مواد غذایی برنامه ریزی صورت گرفت که هزینه های آن با حمایت از خیرین این مدرسه فراهم شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha