یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
موکب بانوان فاطمی

حوزه/«سفیران» موکب بانوان فاطمی در کنار پیشبرد امور تبلیغی در بین زائران اربعین، به شیوه‌های مختلف در راستای افزایش توجه زائران به قرآن نیز در این برهه تلاش می‌کنند. همکاری در برگزاری محافل تلاوت و ختم قرآن کریم در موکب‌های زنانه، بیان تفاسیر ارزشمند سوره مبارکه «یس» برای زائران و تشریح اهمیت انس با قرآن در راستای صیانت از انحرافات و فتنه‌ها و بهره‌مندی از برکات الهی از جمله فعالیت‌های تبلیغی قرآن‌محور آنان است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، قرآن و عترت دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) است که هر گاه به این دو چنگ زده شود مسیر کمال هموار و حصول سعادت حتمی می‌شود.

پیاده روی اربعین صفحه‌ای پرمضمون از تمسک جستن به خاندان رسول‌الله(ص) است؛ سفیران موکب بانوان فاطمی در کنار پیشبرد امور تبلیغی در بین زائران اربعین، به شیوه‌های مختلف در راستای افزایش توجه زائران به قرآن نیز در این برهه تلاش می‌کنند.

همکاری در برگزاری محافل تلاوت و ختم قرآن کریم در موکب‌های زنانه، بیان تفاسیر ارزشمند سوره مبارکه «یس» برای زائران و تشریح اهمیت انس با قرآن در راستای صیانت از انحرافات و فتنه‌ها و بهره‌مندی از برکات الهی از جمله فعالیت‌های تبلیغی قرآن‌محور «سفیران» موکب بانوان فاطمی است.

آشنایی و انس کودکان با قرآن در سنین کم علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در مسیر تربیتی آنان، زمینه‌ساز پیشرفت اخلاقی و مذهبی آنان در سنین بالاتر نیز خواهد بود، از این رو برنامه‌های قرآنی ویژه کودکان نیز بخشی مهم از برنامه‌های تبلیغی سفیران موکب بانوان فاطمی در ارتباط با کودکان است که با استقبال آنان نیز مواجه شده است.

رقیه دهخدا یکی از سفیران موکب بانوان فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه می‌گوید: وجود پاک کودکان خیلی زود جلب قرآن می‌شود، در مسیر پیاده‌روی اربعین هر گاه در گفت‌وگو با کودکان آنان در پی راه حلی برای رفع مشکلات دوستانه خود بودند همواره از قرآن برای آنان راه حل ارائه کردم تا بتوانند عالم دوستی خود را بر پایه قرآن مزین سازند و علاوه بر آن به سهم خود نشر فرهنگ قرآنی نیز کمک کنند.

وی ادامه می‌دهد: برای مقابله با تفکرات خرافی و اعتقادات بی‌اساس که میان بخشی از مردم رواج یافته است نیز ضمن گفت‌وگو و ارتباط با زائران با رجوع به قرآن روشنگری می‌کنیم تا جلوی ترویج خرافات گرفته شود و قرآن محور کلام و رفتار افراد قرار گیرد چرا که همین افکار سبب شده است برخی فرقه‌های منحرف اعتقادی- سیاسی بتوانند دکان باز کنند.

۶ گروه پنج نفره از سفیران موکب بانوان فاطمی متشکل از زبان‌دانان، مبلغان، کارشناسان فرهنگی کودک، پاسخگویان به مسائل اعتقادی و فقهی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران به عراق اعزام شده و ضمن پیشروی در جاده نجف به کربلا، در راستای ارتقا سطح دانش و بینش فرهنگی، علمی، دینی و... زائران مراسم پرشور اربعین انجام می‌دهند.

جمعیت زیادی از شرکت کنندگان در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین بانوان و کودکان هستند که جامعه هدف برنامه‌های مبلغان موکب بانوان فاطمی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha