پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
رجبی

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم و سریالی که با محوریت راهپیمایی اربعین ساخته می‌شود، اگر در بحث ساختار، کیفیت مطلوبی داشته باشد می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد.

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه زیبایی‌های راه پیمایی اربعین می‌تواند تا سالها منبعی برای فیلمسازی باشد، گفت: راهپیمایی اربعین صرفاً یک آیین مذهبی نیست بلکه از آن می‌توان به عنوان عاملی در جهت وحدت جهان اسلام بهره برد حتی می‌توان گفت دایره تاثیرگذاری آن شکل جهانی دارد. گواه این ادعا، حضور غیر مسلمانان در این مناسک است. امتیازاتی که برشمردم قادر است الهام بخش کارهای بسیاری در حوزه امور نمایشی باشد.

وی افزود: در این رابطه آنچنان که باید کار نکرده‌ایم البته چند فیلم تلویزیونی در این رابطه تولید شده است اما معتقدم راهپیمایی اربعین قادر است الهام بخش سریال‌های بزرگ باشد. در ضمن باید توجه کنیم نگاه به این حوزه نباید شکلی سبک و سطحی داشته باشد. منظور اینکه بخواهیم با کارهای ارزان صرفاً اثری تولید کرده باشد چون چنین آثاری (آثار بی‌کیفیت) به معنا ضربه می‌زند.

این بازیگر تصریح کرد: فیلمساز یا بازیگری که می‌خواهد کاری در رابطه با راهپیمایی اربعین انجام دهد حتماً باید به این حوزه باور داشته باشد چون کاری که در آن عشق و اعتقاد وجود نداشته باشد جریان سازی لازم را به همراه نخواهد داشت البته منکر داشته‌های فنی نیستم اما موضوعاتی نظیر راهپیمایی اربعین را نمی‌شود تنها با داشته های علمی درک کرد بلکه باید پیرامون آن نگاه ایمانی نیز داشت.

رجبی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: فیلم و سریال‌هایی که موضوعشان راهپیمایی اربعین است قادر است تمام گروه‌های سنی را در بر گیرد. برای مثال مخاطب کودک و نوجوان هم انتظار می‌رود از چنین کارهای (فیلم و سریال‌هایی با محوریت راهپیمایی اربعین) سود برند. دلیل این امر هم روشن است. حضور کودکان و نوجوانان در راهپیمایی اربعین این امکان را فراهم می آورد تا موضوعات مرتبط با این سن هم به اثر نمایشی تبدیل شود.

وی در انتها تصریح کرد: فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این رابطه تولید می‌شود، اگر با ساختار زیبایی تولید شود قادر است مخاطب جهانی نیز داشته باشد، زیرا همه انسانها ذاتی خداجو دارند پس از اتفاقاتی که در جهت اشاعه صلح و وحدت است حمایت می‌کنند. در این رابطه صدا و سیما باید در برنامه‌های برون مرزی خود توجه ویژه به راهپیمایی اربعین داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha