جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام نجیمی

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همزمان با شب شهادت امام رضا علیه السلام امسال برای اولین بار اجرای مراسم ویژه حرم رضوی به یزدی ها سپرده شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد درحاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با آرزوی قبولی عزاداری های مردم در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مراسم سینه‌زنی هیئت‌های مذهبی استان یزد در مشهد مقدس همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی برگزار می شود.

وی، افزود: لطف آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام شامل مردم دارالعباده یزد شده است و مجموعه آستان قدس رضوی پیشنهاد دادند که برنامه عزاداری حرم در شب شهادت توسط سخنرانان و مداحان استان یزد اجرا شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تمام برنامه شب شهادت در حرم رضوی توسط استان یزد از جمله قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی، روضه خوانی و سینه زنی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به اجتماع هیئت های مذهبی در شب شهادت امام رضا علیه السلام در حرم رضوی، تصریح کرد: در واقع سینه‌زنی مردم استان یزد یکی از سبک‌های سینه‌زنی اصیل در کشور است.

وی عنوان‌کرد: برای اجرای یک کار فاخر،از طریق تشکل‌های دینی و مردمی برای انتخاب یک شعر فاخر و ملودی عالی و نیز و از ۱۰۰ هیئت یزدی حاضر در دهه آخر صفر برای شرکت در اجتماع دعوت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، افزود: گوشواره‌های شعری آماده شده و در حال تمرین توسط هیئت‌هاست تا کار خوبی ارائه شود.

نجیمی، ادامه داد: اجرای برنامه شب شهادت در استان یزد و چند شبکه ملی پخش می‌شود و این افتخاری برای استان یزد و وسیله ای برای همدلی همه اقشار مختلف جامعه استان به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم این برنامه را برای سال‌های آینده ثبت کنیم و این افتخار هر ساله روزی همه استان یزد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به اینکه ما در استان خطبا و مداحان خوبی داریم که برای کشور ناشناخته هستند گفت: به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های استان برای ارتقای مشارکت از مجموعه آستان قدس رضوی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha