یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلممین محسنی اژه ای - رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر پیگیری جدی و دقیق همه ابعاد پرونده فوت مهسا امینی، اعلام کرد: نتیجه بررسی‌ها بدون هیچ ملاحظه‌ای اعلام می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به موضوع فوت مهسا امینی، گفت: همدردی بسیار فراگیر و دلسوزانه ای با خانواده این مرحومه از سوی مردم و مسئولان صورت گرفت که این امر بسیار پسندیده ای بود و این مقوله از روحیه نوع دوستی و از آموزه‌های دینی نشأت می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر پیگیری جدی موضوع فوق‌الذکر از ناحیه قوه قضائیه، اظهار کرد: دستگاه قضایی موضوع فوت مرحومه امینی را با دقت و موشکافانه پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

دستور ویژه به پزشکی قانونی

وی با اشاره به دستور خود به رئیس سازمان پزشکی قانونی در راستای بررسی موضوع فوت مرحومه مهسا امینی، اظهار کرد: در تماسی که با رئیس سازمان پزشکی قانونی داشتم تاکید کردم که موضوع را با دقت و وسواس بررسی کنند؛ در این راستا اقدامات اولیه در پزشکی قانونی صورت گرفته است؛ نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده است؛ باید منتظر ماند تا از طریق بررسی‌های دقیق و تخصصی، نتیجه حاصل شود.

دوربین‌های عمومی و خصوصی به طور دقیق بررسی شوند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای به بررسی جنبه‌های فنی دیگر قضیه نیز اشاره کرد و گفت: به مراجع قضایی دستور داده‌ام که بررسی‌های همه‌جانبه پیرامون موضوع جان‌باختن مرحومه امینی از مقطع و محلی که وی را هدایت کردند، انجام گیرد و دوربین‌های عمومی و خصوصی نیز به طور دقیق بررسی شوند.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای پیگیری موضوع فوت مهسا امینی، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام که تحقیقات و بررسی‌های وزارت کشور در خصوص موضوع فوق‌الذکر را نیز مورد ملاحظه قرار دهد.

نتیجه تحقیقات بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای اعلام می شود

وی این اطمینان را به خانواده مرحومه مهسا امینی داد که موضوع فوت دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگری می‌شود و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای اعلام می‌گردد.

رئیس دستگاه قضا یادآور شد: این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که چنانچه حادثه و اتفاقی رخ دهد از کنار آن رد نمی‌شود و با دقت موضوع را رسیدگی می‌کند و تفاوتی نمی‌کند که موضوع این اتفاق مرتبط با کدام دستگاه باشد؛ کما اینکه طی هفته های گذشته در یکی از استان‌های کشور حکم قانونی فردی وابسته به نیروی انتظامی که محکوم به قصاص شده بود با توجه به عدم گذشت اولیای‌دم پرونده علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته خیرین اجرایی شد.

مأموریت ویژه به ۳ دستگاه

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریعتر تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درخصوص فوت مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون اقدام خواهد شد.

دروغ‌گویی‌ و عقده‌گشایی‌ دشمنان/ برخی افراد امتحان بدی دادند

وی با اشاره به دروغ‌گویی‌ها و عقده‌گشایی‌های دشمنان در قضیه فوت مهسا امینی، این موضعِ دشمنان را طبیعی و ناشی از عنادورزی‌های آنها با نظام و کشور دانست و تصریح کرد: تکلیف دشمنان معلوم است، اما برخی افراد نیز غفلت کردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قوای مختلف آن با جدیت و قدرت به موضوع ورود کرده و در حال پیگیری هستند، لذا جایی برای غفلت‌، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.

تشکر از میزبانی شایسته عراقی ها از زائران اربعین

رئیس دستگاه قضایی بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح فلسفه راهپیمایی اربعین و توجه و اشتیاق انسان‌های پاک فطرت به وجود مقدس امام حسین(ع)، از مردم و مسئولان عراقی و ایرانی به سبب تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین قدردانی کرد و گفت: طبق آمارها در اربعین امسال بیش از ۲۱ میلیون نفر از کشورهای مختلف در یک زمان نسبتاً کوتاه وارد کربلا شدند و میزبانی عراقی‌ها نیز از این جمعیت انبوه واقعاً شایسته بود؛ برای تدارکات و تأمین امنیت این اجتماع معنوی باشکوه نیز زحماتی کشیده شد که جای تقدیر دارد.

رئیس قوه قضاییه به ارزش معنوی اقدام جاماندگان از زیارت اربعین نیز که به صورت خانوادگی در سراسر کشور در روز اربعین اقدام به راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت بقاع متبرکه کردند، اشاره کرد و تعظیم شعائر را مقوله‌ای بسیار بااهمیت و پربرکت خواند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که در طول این ۴ دهه اخیر مستکبران عالم، ظالمان و دشمنان جبهه حق چه تلاش‌هایی برای از پا درآوردن نظام اسلامی به خرج دادند و چه ایثارها و جانفشانی‌هایی از مردم ما برای حفظ نظام و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی صورت گرفت؛ نباید گذشت زمان سبب غفلت ما از این مقوله بسیار مهم شود و باید همواره در پاسداشت خون‌های ریخته شده برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی، کوشا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای یادآور شد: فقط نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید را در مقابله با اشرار، جریان‌های ضدانقلاب و مافیای مواد مخدر، تقدیم نظام و حفظ امنیت مردم و کشور کرده است؛ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ که فعلاً نیمی از آن را گذرانده‌ایم بالغ بر ۳۵ نفر از افراد و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راه تأمین امنیت مردم و کشور جان خود را از دست داده‌اند و به خیل شهدای انقلاب و اسلام پیوسته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ف IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 2
    اگر دخترشان دست افراد فاسدی می افتاد چی، آنها چگونه با او برخورد می‌کردند و آنوقت این دختر و خانواده اش چه عکس العملی داشتند حجاب مصونیت است طبق آیه قرآن که به زنها میگوید با تبرج و خودنمایی جاهلانه بیرون نیایید تا در امان بمانید اینکه بعضی، این جریان‌ها را خیلی بزرگ میکنند، دنبال چی هستند، هواهای نفسانی، با ولنگاری به چی میرسیم اینکه اینقدر آمار فساد و تجاوز به عنف بالاست باید بیشتر ما برآشوبیم و از ولنگاری ها ناراحت تر باشیم تا معترض به جلوگیری این ولنگاری ها