دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری تجمع هیأت‌های مذهبی و مردم قم در محکومیت آشوب‌های اخیر

حوزه/ ستاد راهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه و مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر پیرامون حوادث اخیر، خطاب به جوانان، دستگاه قضایی، دستگاه های فرهنگی و دشمنان بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه ستاد راهبری امربه معروف و نهی از منکر حوزه علمیه و مجمع ملی فعالان امربه معروف و نهی از منکر پیرامون حوادث اخیر، خطاب به جوانان، دستگاه قضایی، دستگاه های فرهنگی و دشمنان به این شرح است:

بسمه‌تعالی

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

«کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل خاموش کنند و البته خدا نور خود را هرچند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت»

بار دیگر دشمن با صورتی تازه و دسیسه‌ای جدید در میدان تقابل با ملت شریف ایران وارد صحنه شد و برگ دیگری از عداوت‌های خود را نمایان کرد. مخالفت با اسلام سیاسی، تکیه‌بر اباحه گری، تمرد از قوانین و هتک حرمت به مقدسات ازجمله محورهایی بود که در دستور کار خود قرار داند و موجبات ناآرامی جامعه را فراهم آوردند. در این خصوص، توجه به چند نکته حائز اهمیت است:

۱- خطاب به جوانان ملت شریف ایران

بر طبق سنن و وعده الهی، اقوام و ملت‌ها بارها مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا صالحان تشخیص داده شوند. امروز در آوردگاه تاریخی دیگری، ملت شریف ایران و جوانان انقلابی درصحنه آزمایش قرارگرفته‌اند. صحنه‌ای که جنود شیطان با بهانه‌های واهی برای از بین بردن ارزش‌ها و احکام اسلامی به میدان آمده؛ صحنه‌ای که بارها و بارها در طول تاریخ تکرار شده و پدیده‌ای ناشناخته و تازه نیست.

جوانان عزیز، جهاد در راه خدا محدود به زمان و مکان مشخصی نیست به این جهت تا شیاطین وجود دارند، جهاد هم است. صحنه نبرد در روزگار ما، جنگ از بین بردن اراده‌ها و ایمان‌هاست؛ جهاد امروز، جهاد تبیین و بیدار کردن ذهن‌ها و قلب‌ها و مقابله با تمامی شبهات و دشمنی‌ها است. بر تمامی جوانان اسلامی تکلیف است که نقش و جایگاه ویژه خود را در این کارزار بشناسند و نسبت به تبیین و روشنگری مسائل و حضور بهنگام درصحنه، لحظه‌ای غفلت و تعلل به خود راه نداده و در میدان حاضر باشند. امروز فرصتی فراهم‌شده است تا دین خدا را یاری کنیم و اوست یاری‌دهنده همه ما.

۲- خطاب به دستگاه قضایی کشور

قانون‌مداری و احترام به قانون و پاسداشت حافظان و مجریان قانون، از اصول مسلم و پذیرفته‌شده در سطح جهان است. امروز، قانون و مجریان آن به‌ویژه نیروی انتظامی مورد ظلم واقع‌شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین منکرات اجتماعی صورت گرفته است. از دستگاه قضایی کشور مطالبه داریم، بر طبق قوانین و مقررات، تمامی عوامل و محرکان این آشوب‌ها فارغ از جایگاه و سمتی که دارند به دادگاه عدالت کشانده و مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند. حمایت و پشتیبانی و درود خود را از نیروهای محترم انتظامی اعلام می‌داریم.

۳- خطاب به دستگاه‌های فرهنگی کشور

انقلاب اسلامی دسیسه‌های فراوان با طرح‌ها و نقشه‌های متکثر از سوی دشمنان را تجربه کرده است؛ لکن این آشوب اخیر زمینه فرهنگی در آن بسیار پررنگ و از محورهای تمرکز دشمن بوده است؛ این در حالی است که عناوینی مانند «آتش به اختیار» و «لزوم بازسازی ساختار فرهنگی» و مشابه آن از سوی مقام معظم رهبری نشان از وجود اختلال در دستگاه‌های فرهنگی و نقص و ناکارآمدی آن‌ها دارد. چالش‌های بزرگ فرهنگی و انفعال دستگاه‌های مربوط به آن بر کسی پوشیده نیست به همین جهت کشور در زمینه حکمرانی فرهنگی نیاز به اصلاح و بازنگری و بازسازی جدی دارد که اگر این مهم صورت گیرد، بسیاری از مشکلات و بهانه‌ها به جهت سم پراکنی از دسترس دشمنان خارج خواهد گشت.

در همین حال ناظران آگاه می‌دانند که دستور بازسازی ساختار فرهنگی کشور به فراموشی سپرده‌شده و فعالیتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. از شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالبه داریم نسبت به تحقق این فرمان اقدام نموده و از انفعال خارج شود. امروز، بازسازی ساختار فرهنگی کشور، یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها است و عقب‌گرد در زمینه آن، موجبات خسران و شکاف‌های عمیق فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌آورد.

۴- خطاب به دشمنان و معاندین

دعوت به شورش، کشتار، تخریب و رودررو قرار دادن مردم علیه یکدیگر، نشانگر آن است که شما نه‌تنها دین ندارید، بلکه ذره‌ای آزادگی در وجود شما نیست و به اولیات اصول اخلاقی و ارزشی هم پایبند نیستید.

بار دیگر به خود و تاریخ ثابت کردید که مردم ایران را نمی‌شناسید. این ملت، ملت امام حسین است در محاسبات خود خطا کردید که بیرق امام حسین را سوزاندید، قرآن را سوزاندید و به مقدسات توهین کردید. این ملت متدین ثابت کرده که اگر کسی بخواهد در مقابل دین او بایستد در مقابل تمام دنیای او خواهند ایستاد. بدانید که همچون گذشته، شکست و بی‌آبرویی تنها نصیب شما از این غائله خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha