دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مومنی

حوزه / کارشناس دینی گفت: ریشه تداوم و بقای نظام‌های سلطه و مخالفین اسلام و انقلاب، در ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان خاصه مذهب شیعه و سنی است، اما باید آگاهانه ترفندها و نقشه‌های شوم دشمن را بشناسیم و آنها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام سید احمد مومنی مسئول دفترآیت الله مکارم شیرازی در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه دراصفهان با اشاره به آیه «واعتصموا بحبل الله» به تاکید اسلام بر مسئله وحدت پرداخت و اظهار داشت: دین مقدس اسلام، قرآن کریم، پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر مسئله وحدت، نظر خاص و ویژه‌ای دارند و حتی به یهود و نصاری و دیگر ادیان سفارش می‌کند که اگر در برخی از عقاید با هم اختلاف داریم، اما در اصل مسئله توحید با یکدیگر دارای اشتراک هستیم.

وی افزود: زمانی که وحدت باشد، تعالی و تکامل و اتحاد، انسجام و صفا و صمیمت، همدلی و همسویی و تعاون و تعالی هم چنان پابرجا است و اگر این اتحاد و وحدت گسسته شود و جامعه متفرق و پراکنده شود، مسلم است که اختلافات، نزاع‌ها، کشمکش‌ها، جنگ‌ها و بدبینی‌ها به وجود می‌آید و امنیت، آرامش و آسایش را از جامعه بشری سلب می‌کند.

مسئول دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اصفهان با بیان اینکه اسلام در مسئله اتحاد و وحدت بسیار سرمایه گذاری کرده است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نیز همه مذاهب نسبت به مذهب خود آزاد هستند و به تکالیف خود عمل می‌کنند و به دین خود پایبند هستند و در عین حال زندگی مسالمت آمیز برادرانه کنار یکدیگر دارند.

وی اضافه کرد: ما ادیان الهی و توحیدی وجوه مشترک زیادی داریم و می‌توانیم با صفا، صمیمیت، اتحاد و انسجام در کنار یکدیگر زندگی کنیم، زمانی که با هم باشیم به طور مسلم ابرقدرت‌های مخالف پیشرفت کشور و نظام، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر لزوم آگاهی و بصیرت مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: ریشه تداوم و بقای نظام‌های سلطه و مخالفین اسلام و انقلاب، در ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان خاصه مذهب شیعه و سنی است، اما باید آگاهانه ترفندها و نقشه‌های شوم دشمن را بشناسیم و آنها را خنثی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته وحدت صوری، وحدت لفظی و شعاری نتیجه بخش نیست و فایده‌ای ندارد و قرآن کریم در این رابطه زیبا می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» مومنان و مسلمانان تقوا پیشه کنید و حق تقوا را به جا بیاورید، سپس می‌فرماید «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ» امر به اتحاد کرده و می‌فرماید به ریسمان الهی و خدایی چنگ زنید.

کارشناس دینی با اشاره به هشدارهای قرآن کریم درباره برکت وجود اسلام در ایجاد مودت، خاطر نشان کرد: قرآن می‌فرماید خدا را بر خود یاد کنید، در آن موقع که با هم زندگی خصمانه و متفرقی داشتید و مانند گرگ‌های گرسنه، خون می‌ریختید و در تمام طول سال به قتل و غارت و خونریزی مشغول بودید، اما اسلام آمد «فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ» بین دل‌ها محبت ایجاد کرد و ریشه کینه و اختلاف را زدود.

وی وجود پیامبر اکرم(ص) را محور وحدت آفرین بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: پیغمبر اسلام(ص) آمد و اعراب را با هم آشتی داد و ریشه اختلاف را از بین برد و مبتنی بر دستورات دین مبین اسلام، یک جامعه متفرق و دور از تمدن را به جایی رساند که دارای اتحاد، اخوت، برابری، برادری، صفا و صمیمیت شدند.

حجت الاسلام مومنی تأکید کرد: اگر این برنامه در هر عصر و زمانی به خصوص در زمان حال، عمل شود، به طور مسلم جامعه ما یک جامعه متعالی، مترقی، متکامل، قوی، با عزت و اقتدار خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha