شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
یادداشت

حوزه/ «جو فروش گندم نما» را می‌بینید؟! جنتلمن‌هایی که در پشت میز، با ظاهری زیبا تظاهر می‌کنند؛ اما در عمل حرف‌شان باد هواست. اینان برای نقض حقوق بشر و زنان چاره‌ای جز دفاع از حقوق بشر ندارند؛ سیاستمدارانی که برای پیشبرد اهداف شوم‌شان معکوس می‌گویند تا معکوس اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی کردانی در قالب یادداشتی به اتفاقات اخیر کشور و واکنش های برخی کشورها پرداخته و آورده است:

۱) فرانسه:
امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه، در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با آیت‌الله رئیسی دیدار کرد و گفت که به رئیس ‌دولت جمهوری اسلامی گفته که فرانسه از حقوق بشر و حقوق زنان دفاع می‌کند و درگذشت مهسا امینی اعتبار جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده است!
اما؛ ۱۰ درصد بافت جمعیتی فرانسه را مسلمانان تشکیل داده‌اند و به این ترتیب بین کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین آمار مسلمان را به خود اختصاص داده است؛ با این حال دولت فرانسه زنان مسلمان را از حق طبیعی انتخاب و آزادی محروم کرده و با به اجرا گذاشتن قانون منع حجاب از تحصیل زنان محجبه در مدارس و دانشگاه‌ها ممانعت به عمل آورده است.
سربازان فرانسوی وقتی با مخالفین الجزایری روبه‌رو شدند، دریاچه‌ای از نفت ساختند و جمعیت بسیاری از مردان، زنان و کودکان را به دریاچه ریختند و آتش زدند.
۲) آمریکا:
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: «با شهروندان شجاع و زنان شجاع ایران که برای به دست آوردن حقوق اولیه خود تظاهرات می‌کنند، اعلام همبستگی می‌کنیم.»
اما؛ آمریکایی‌ها با حمله به عراق، افغانستان و تولید داعش، هزاران نفر از زنان و کودکان بی‌گناه را کشتند.
آمریکایی‌ها در نسل‌کشی و آدم‌کشی شهره عام و خاص شده‌اند و پته‌شان روی آب است. در سال ۱۹۴۵ دو بمب اتمی بر روی ژاپن شلیک کردند که در «هیروشیما» ۱۴۰ هزار نفر و در «ناکازاکی» ۷۴ هزار نفر کشته شدند.
ماجراجویی مدعیان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان آن‌جا جالب‌تر می‌شود که سوزان فالودی نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی خطاب به زنان می‌گوید: «اکنون شما آزاد و برابر هستید ولی هیچ وقت بدبخت‌تر از این نبوده‌اید.» با اینکه او خود عضو جنبش فمینیستی بوده است اما؛ سرانجام برابری را این‌گونه توصیف کرده است.
۳) آلمان:
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «این زنان خواستار حقی هستند که همه مردم باید داشته باشند.»
اما؛ در مقاله‌ای با عنوان «تأملی بر موارد نقض حقوق بشر در جمهوری فدرال آلمان» این‌گونه آمده است: «در ماه‌آوریل ۲۰۲۰م، خط تلفن ملی مورد حمایت دولت آلمان برای خشونت علیه زنان، افزایش ۲۰ درصدی درخواست مشاوره مربوط به خشونت خانگی را ثبت کرد. طبق خط تلفن، این افزایش در ماه‌های بعدی ادامه داشته است و این موضوع بیانگر افزایش خشونت خانگی علیه زنان است.»
۴) ایتالیا:
وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خشونت علیه افراد بی‌گناه به‌ویژه زنان و دختران، هرگز قابل تحمل نیست.»
اما؛ دانش‌آموز ایرانی با درخواست معلم ایتالیایی‌اش مبنی بر همدردی با آشوبگران در ایران مخالفت کرد و معلم نیز برای تحقیر او، بخشی از موهایش را قیچی کرد.
یکی از مصادیق مداخله آشکار غربی‌ها و مدعیان حقوق بشر، تشویق جوانان و دختران ایرانی توسط رسانه‌هاشان برای دامن زدن به اغتشاشات و درگیری‌های خیابانی بود. رسانه‌های بیگانه یا مواجب‌بگیران داخلی آنان که شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانی‌انداختند، خود بهتر می‌دانند که جایگاه فعلی زنان در اروپا به چه فلاکت و عقب‌گردی دچار شده است. بنگاه‌های اقتصادی برای فروش کالاهای خود زیبایی زن را وسیله قرار داده تا با قربانی کردن زنان به فروش بیشتر و اهداف مادی خود برسند.
«جو فروش گندم نما» را می‌بینید؟! جنتلمن‌هایی که در پشت میز، با ظاهری زیبا تظاهر می‌کنند؛ اما در عمل حرف‌شان باد هواست. اینان برای نقض حقوق بشر و زنان چاره‌ای جز دفاع از حقوق بشر ندارند؛ سیاستمدارانی که برای پیشبرد اهداف شوم‌شان معکوس می‌گویند تا معکوس اقدام کنند. بر این اساس رهبر انقلاب پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمودند: «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha