سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1048342
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
اخبار کوتاه

توزیع ۱۵۰بسته لوازم التحریر در شبانکاره، گرامیداشت هفته وحدت در شهر اهرم، برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در آبدان و ... از اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، تعداد ۱۵۰ بسته لوازم تحریر امروز توسط گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی پایگاه بسیج صاحب الزمان (عج) شهر شبانکاره، گروه جهادی شهید فخری زاده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی بحرالعلوم بخش شبانکاره، حوزه ۱۹ ابوذر شبانکاره و پایگاه بسیج الزهرا(س) شهر شبانکاره با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار، شورا و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع شد.

عباس آبسالان مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی پایگاه بسیج صاحب الزمان (عج) شهر شبانکاره با اعلام این خبر گفت: قیمت هر بسته لوازم تحریر ۸ میلیون ریال است.

وی افزود: به همه خیرین و مسئولین در راستای کمک به همشهریان عزیزم دست یاری می طلبیم و خدمتگزاری به مردم ولایت مدار شهر شبانکاره را افتخار خود می دانیم.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهر اهرم

مراسم گرامیداشت هفته وحدت و سال روز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان تنگستان و برادران اهل سنت (افغانی‌های مقیم شهر اهرم) در مسجد قائم آل محمّد (عج) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم در این مراسم گفت: همگرایی همه مسلمانان را کاری مهم و قابل توجه دانست و گفت: بهترین الگو برای هر انسانی که بخواهد به خدا برسد و مسیر رشد و ترقی را در دنیا و آخرت پیدا کرده و طی کند رسول خدا (ص) است.

امام جمعه اهرم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در همه زمینه‌ها اعم از علمی، اخلاقی، خانوادگی و ... الگوی کاملی برای ما هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در هفته وحدت، اتحاد و همبستگی بین تمام افراد جامعه اسلامی است چرا که حرکت در یک جبهه و قرار گرفتن نیروهای مسلمین در کنار هم، رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمانان و در عین حال بزرگ‌ترین حربه ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی است.

مولودی خوانی مداحان ایرانی و افغانستانی در وصف پیامبر اکرم (ص) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم از پیرغلامان حسینی، موکب‌داران حسینی، فعالین فرهنگی در برپایی مراسمات مذهبی و تعزیه‌گردانان تنگستانی و برگزارکنندگان و فعالین مراسم بزرگ غدیر روستای عالی حسینی این شهرستان تقدیر بعمل آمد.

برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در آبدان
جشن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) با حضور امام جمعه آبدان و اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایت مدار بخش آبـدان در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام بحرانی امام جمعه موقت بخش آبدان سخنران این جشن به حوادث اتفاق افتاده در روز ولادت پیامبر اشاره کرد و بیان داشت: با ولادت پیامبر اسلام حوادثی نظیر سرنگون شدن بت های درون کعبه، کنگره های طاق کسری فرو می ریزد، میدان کاخ مدائن به لرزه در می آید، آب دریاچه ساوه که تقدس داشته و مردم آن را می پرستیدند در زمین فرو می رود، آتشکده فارس پس از هزاران سال روشنایی خاموش می شود و قصر همه پادشاهان ظالم سرنگون می شود این حوادث موجب عبرت انسان های خداجوست پیامبر هم عقل کل و هم کل عقل و هم کل علم و هم علم کل هستند.

وی به چهار موهبتی که خدا به صورت ویژه به پیامبر عنایت کرده پرداخت و افزود: قرآن کریم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم چهار موهبت خدا به صورت ویژه به پیامبر(ص) است.

نسل صالح با تربیت خانواده و نظام آموزشی کارآمد محقق می شود

حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه آبدان در جمع برخی از فرهنگیان و اولیای دانش آموزان ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان به دو رکن مهم تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: نسل صالح و سالم(انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزندۀ جامعه ایمانی است که بطور مشخص با دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارامد، محقق می‌گردد.

وی افزود: دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر بطور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعا امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌نمایند.

امام جمعه آبدان ارتباط سازنده بین خانه و مدرسه را ضروری دانست و تصریح کرد: روشن است که هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهند داشت و پیوند واقعی و نه صرفا شعاری اولیاء و مربیان، برای ایجاد هماهنگی و هم‌سویی نظری و رفتاری میان مربیان و خانواده‌ها و یکسان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha