یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
المصطفی

حوزه/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس جامعةالمصطفی در دیدار آقای صفار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی العالمیه از تلفیق سازمان مدارس علمیه خارج از کشور و مرکز جهانی علوم اسلامی در سال ۱۳۸۶ شکل گرفت. رشته‌های علمی جامعةالمصطفی در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی تعریف شده است و در واحدهای داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی ارائه می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تحصیل دانش پژوهانی از ۱۳۰ ملیت در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: علاوه بر واحدهای داخل کشور، جامعةالمصطفی در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت علمی و دانشگاهی دارد و نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی در اوگاندا، یکی از مراکز فعال و مهم المصطفی به شمار می‌آید.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانش آموختگان جامعةالمصطفی در بخش‌های مختلف کشور، ابراز داشت: یکی از خدمات مهم جامعةالمصطفی در چهل سال گذشته، تربیت ده‌ها هزار دانش‌آموخته آشنا با زبان فارسی و علاقمند به نظام مقدس اسلامی در سراسر جهان است که این سرمایه گرانبهای فرهنگی امروز در اختیار کشور قرار دارد و بهترین ابزار در جهت گسترش دیپلماسی عمومی کشور به شمار می‌آید.
وی با اشاره به فعالیت بخش آموزش‌های غیرحضوری المصطفی، خاطرنشان کرد: دانشگاه مجازی المصطفی میزبان هزاران دانش‌پژوه علاقمندی است که امکان شرکت در آموزش‌های حضوری جامعةالمصطفی را ندارند و در کنار این دانشگاه، مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی نیز سالانه پذیرای شمار زیادی از استادان دانشگاه‌های جهان و چهره‌های علمی و فرهنگی است.
رئیس جامعةالمصطفی، پذیرش دانش‌پژوه از سایر مذاهب اسلامی و ادیان مختلف را یکی از ویژگی‌های المصطفی خواند و یادآور شد: جامعةالمصطفی با توجه به تجربیات ارزشمند بین المللی، آمادگی همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی کشور را دارد که این همکاری علمی می‌تواند به تقویت توان علمی جمهوری اسلامی ایران در جهان کمک شایانی نماید.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به توانمندسازی طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی به منظور خوداتکایی آنان، اظهار داشت: جامعةالمصطفی در کنار برنامه آموزشی خود، دوره‌های الزامی مهارتی را در نظر گرفته است تا دانش‌پژوهان این مرکز بتوانند در کنار فعالیت‌های فرهنگی خود، از مهارت‌های کافی برای تامین زندگی خویش بهره‌مند باشند.
سفیر ایران در اوگاندا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، اظهار داشت: خوشبختانه میان جمهوری اسلامی ایران و اوگاندا روابط بسیار خوبی برقرار است و آمادگی مناسبی برای توسعه‌ی همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف میان دو کشور وجود دارد.
وی با اشاره به ضرورت خوداتکایی دانش آموختگان جامعةالمصطفی، عنوان داشت:خوشبختانه جامعةالمصطفی نسبت به این موضوع توجه خوبی داشته است و این مسئله می‌تواند در افزایش ظرفیت‌های دانش آموختگان تاثیر شایانی داشته باشد.
آقای صفار در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و دستاوردهای جامعةالمصطفی در عرصه بین الملل، از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا برای همکاری همه جانبه با جامعةالمصطفی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha