پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح

حوزه / رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی گفت: اگر در عرصه دینی جامعه طلبه می‌خواهد موفق عمل کند، لازم است سعی کند تا ویژگی‌های امام معصوم(ع) را در خود تقویت و از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دوری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان رضوی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و تقدیر از اساتید و طلاب برتر سال گذشته مدرسه علمیه امام هادی(ع)، ضمن بیان توصیه‌هایی برای استفاده از فرصت‌های علمی و کسب دانش بیشتر به طلاب، اظهار داشت: برنامه‌ریزی از مهم‌ترین قدم‌ها، برای ارتقا تحصیل و زندگی است و در برنامه‌ریزی نیز مهم‌ترین نکته، هدف‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه باید در زندگی ۵ هدف مهم را دنبال کرد، یادآور شد: در بُعد معنوی و امور ایمانی باید به دنبال این پاسخ باشیم که می‌خواهیم به چه درجه‌ای از ایمان دست‌یابیم؟ بنابراین طلبه‌ای موفق است که برای کسب امور معنوی بیشتر تلاش کند، زیرا ارتباط با خدا، خشوع در عبادت در سایر امور فردی و اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: هدف دومی که باید در زندگی دنبال کنیم، تحصیل علم است، طلبه باید بداند با چه هدفی وارد حوزه علمیه شده، اگر تردید دارد تحقیق کند و چرا که با شک و تردید و نداشتن انگیزه در حوزه علمیه نمی‌تواند ادامه تحصیل دهد و موفق شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح هدف دیگر مهم زندگی را ازدواج مطلوب و انتخاب همسر مناسب بیان کرد و یادآور شد: طلبه‌ای که برای تبلیغ وارد زادگاه و سرزمین خود می‌شود باید در مسیر انبیا و ائمه معصوم(ع) قدم بردارد.

وی افزود: اگر در عرصه دینی جامعه طلبه می‌خواهد موفق عمل کند، لازم است سعی کند تا ویژگی‌های امام معصوم(ع) را در خود تقویت و از آلودگی‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دوری کند.

وی با بیان اینکه فعالیت تبلیغی بسیار سخت است و باید صبور بود، اظهار داشت: یکی از آفات جدی در طلبگی، نداشتن مدیریت و تنبلی است، بنابراین طلبه باید تلاش کند با الگوگیری از پیامبر اسلام(ص) در ارتباط با مردم تکبر نکند، خود را نسبت به دیگران برتر نداند و با انجام کارها با اخلاص، منت نگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha