پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
فرماندار دشتستان

حوزه / فرماندار دشتستان گفت: با توجه به شرایط کنونی جهانی و قدرت رسانه و فضای مجازی، هنوز پیوست‌های قوی فرهنگی در حوزه رسانه برای هیئت‌ها شکل نگرفته، بنابراین هیئت‌ها نیازمند پیوست مهندسی فرهنگی رسانه‌ای برای خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان صبح امروز در نشست با مسئولین هیئت‌های مذهبی شهر برازجان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: ذات هیئت‌های مذهبی زنده نگه داشتن اسلام است.

بنافی با تبیین شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در جهان، گفت:‌ امروز استکبار جهانی، در تلاش است تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، بین نظام و مردم فاصله بیندازد.

فرماندار دشتستان یادآور شد: رویدادهای چهار دهه گذشته نشان داد جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه‌های سختی همچون جنگ و ناآرامی‌های داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم و اجماع جهانی و نظام بین الملل علیه خود، توانست در آوردگاهی کاملا نا برابر و با کمبود منابع و امکانات، با سلاح ایمان و توکل به قدرت لایزال الهی بر دشمن فائق آید و این در حالی است که امروز ایران اسلامی نسبت به ادوار گذشته بسیار منسجم‌تر، مقتدر و دارای قدرت بازدارندگی فعال است.

وی ادامه داد: برخی عناصر خود فروخته همچون منافقین، سلطنت طلب‌ها و اپوزسیون خارجی و تجزیه طلب‌ها مانند الاحوازی‌ها، کوموله با تجهیز مالی برخی کشورهای خائن منطقه، از هر ابزاری در فضای واقعی و مجازی برای تخریب باور مردم، اعتماد و اعتقاد آنان نسبت به نظام اسلامی با یکدیگر هم پیمان شده‌اند.

بنافی با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی باید مواضع اسلام و انقلاب را تبیین کنند، نقش‌آفرینی هیئت‌ها در مقطع حساس کنونی را در پیشبرد سیاست‌های نظام مهم دانست و اظهار داشت: هیئات‌های مذهبی باید تکیه‌گاه و محور وحدت مردم در شهرستان باشند و در بررسی و شناسایی آفندهای فرهنگی و اجتماعی دشمن، به موقع پدافند و میدان‌داری کنند.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی جهانی و قدرت رسانه و فضای مجازی، هنوز پیوست‌های قوی فرهنگی در حوزه رسانه برای هیئت‌ها شکل نگرفته، بنابراین هیئت‌ها نیازمند پیوست مهندسی فرهنگی رسانه‌ای برای خود هستند.

وی یکی از فعالیت‌های مهم رسانه‌های هیئتی را الگو سازی و تربیت نسل جدید دانست و گفت: لازم است تا هیئت‌های مذهبی ذائقه سازی، ذائقه شناسی و موقعیت شناسی داشته باشند، تا هم در حوزه بازتاب رسانه‌ای و هم در عرصه مهندسی پیام، با مشکل روبرو نشوند.

بنافی تاکید کرد: باید با تبیین و روشنگری در هیئت‌های مذهبی، جوانان و نوجوانان را دارای بصیرت در راستای ارزش‌های عاشورایی کرد که این بصیرت، حمایت بیشتر آنها از انقلاب و نظام را موجب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha