دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کوچکزاده

حوزه/ مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: طبق برنامه ریزی قرار است تا با همت ائمه جماعات استان اصفهان، نهضت اذان گویی بر پا کنیم و در قالب مسابقات منطقه‌ای، شهرستانی و استانی این امر نیکو و حسنه را اقامه و احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی کوچکزاده عصر امروز در همایش فصلی ائمه جماعات شهر اصفهان که در سالن اهل بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرموده حضرت رسول اکرم(ص) نشستن در مسجد موجب خوشحالی خدا می‌شود و نشستن در بهشت، موجب خشنودی ما می‌شود، از این رو است که آن حضرت، نشستن در مسجد را نسبت به نشستن در بهشت بیشتر می‌پسندیدند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی قرار است تا با همت ائمه جماعات استان اصفهان، نهضت اذان گویی بر پا کنیم و در قالب مسابقات منطقه‌ای، شهرستانی و استانی این امر نیکو و حسنه را اقامه و احیاء کنیم.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تاکید کرد: در ابتدای کار لازم است هر مسجد، یک متولی برای این کار معین کند تا اقدامات مربوط به اذان دنبال شود.

حجت الاسلام کوچکزاده با اشاره به ضعف مساجد شهر اصفهان در اقامه نماز صبح به صورت جماعات، اذعان کرد: از هر سه مسجد در شهر و استان اصفهان تنها یک مسجد در آن اقامه نماز صبح می‌شود و لذا باید روحانیون و ائمه جماعات همکاری کنند و حتی با تعداد اندک نمازگزار، نماز صبح برپا شود.

وی از شهرداری اصفهان بابت همکاری و مساعدت با مساجد تقدیر کرد و از مساجد خواست تا برای عمران و بازسازی خود با شهرداری‌های منطقه خود ارتباط و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان رونق فعالیت اجتماعی و خدماتی در مساجد را امری پسندیده برشمرد و افزود: در میان نمازگزاران افرادی هستند که پزشک هستند و می‌توانند با هماهنگی در مساجد حضور یافته و به صورت رایگان دیگران را ویزیت کنند، یا افرادی هستند که می‌توانند در امور اداری به افراد مشورت دهند و وکلا و قضاتی که توانایی مشاوره قضایی به نمازگزاران را دارند، چنین افرادی با مراجعه به نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان، می‌توانند خادمیار رضوی شوند و چنین فعالیت‌هایی را در مساجد راه اندازی کنند.

وی با استناد به برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی و آموزشی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از برنامه‌های آموزشی این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش برای طلبه و امام جماعت مثل آموزش برای سرباز است، قطعا بدون آموزش نمی‌توانیم در میدان تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام کوچک‌زاده با اشاره به برخی از دوره‌های آموزشی که در امور مساجد برگزار شده است، یادآور شد: ما به تازگی دوره‌های فن رثا و غدیرشناسی را با اساتید کشوری برگزار کرده‌ایم، همچنین درصدد هستیم تا ۱۰ دوره آموزشی مجازی را تا پایان امسال برای ائمه جماعات، خدام و هیئت امنای مساجد برگزار کنیم.

وی همچنین از ائمه جماعات مساجد درخواست کرد تا اگر نیاز آموزشی در محله و مسجد خود احساس می‌کنند، به امور مساجد اطلاع دهند تا در هر سطحی دوره‌های آموزشی مد نظر را به صورت مجازی برگزار نماید.

احیای نهضت اذان گویی با محوریت مساجد استان اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha