جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
هواپیما

حوزه/ دادستان مرکز استان فارس به تشریح جزئیات فرود اضطراری پرواز تاشکند - دبی در شیراز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای دبی از مبداء تاشکند به دبی پنجشنبه در شیراز فرود اضطراری داشت.

به گفته غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در ساعت ۶ صبح امروز پنجشنبه پنجم آبان‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت فلای دبی از مبداء تاشکند به دبی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری داشت.

وی گفت: این هواپیما که پرواز فلای دبی، بویینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ بود با اعلام اضطراری به دلیل بیهوشی خلبان اول در این فرودگاه به زمین نشست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه پس از آمدن خلبان دیگر از دبی به شیراز، این هواپیما ساعت ۱۶ پس از جایگزین کردن پرواز توسط شرکت فلای دبی فرودگاه شیراز را ترک و پرواز کرد.

اما در فضای مجازی این مطلب دست به دست می‌شود که «رسانه‌های عبری از فرود اضطراری یک پرواز با مبدأ جمهوری باکو، در خاک ایران که حامل یکی از افسران مهم اسراییلی بود خبر دادند»

همچنین عنوان می‌شود که یک شاهد عینی در فرودگاه شیراز پس از فرود در کمال تعجب وضعیت خلبان را مساعد دیده است و قصد ادامه مسیر را داشت که با توجه به مقررات بین المللی اجازه پرواز داده نشده است.

مسیر این هواپیما در ۱۲ ساعت گذشته اربیل- تل آویو- تاشکند بوده است.

سید مصطفی بحرینی دادستان انقلاب مرکز استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در این باره، اظهار داشت: واقعیت ماجرا این بوده که حال جسمی خلبان بد بوده و پس از جایگزین شدن پرواز، مسافران انتقال داده شده‌اند و هیچ مشکل امنیتی نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha