شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان، وحدت کلمه و حفظ یکپارچگی ملت ایران را عنصر اساسی در مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: دشمن برای‌ شکستن‌ وحدت‌ ملت‌، سرمایه‌گذاری‌ مادی‌ و معنوی ‌هنگفتی‌ می‌کند ولی ما باید با روشنگری و بصیرت‌افزایی نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم ربابه حلاجی در نشست بصیرتی به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان بیان کرد: یوم‌ اللّه ۱۳ آبان، یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش‌آموزان، جوانان و ملت بزرگ ایران است.

وی به علت نامگذاری روز دانش آموز اشاره کرد و ادامه داد: روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه‌ مهم تاریخ ایران در سه دوره مختلف با وجه اشتراک مبارزه با استکبار است و به همین دلیل به روز دانش‌آموز و مبارزه ملی با استکبار نامگذاری شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: سه واقعه مهم تاریخی در این روز به ترتیب، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و قیام دانش آموزان متعهد بر ضد رژیم شاه و کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۱۳۵۸ هستند که به عنوان یک روز سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است.

وی با بیان این که رخدادها و حوادث تأثیرگذار ۱۳ آبان در سه مقطع زمانی بیانگر وجوه متمایز از تاریخ ضدآمریکایی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: حوادث ۱۳ آبان، مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان مسلمان و انقلابی ایران علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری و نشانگر اهمیت راهبردی و تاریخ‌ساز این مصاف بزرگ است.

خانم حلاجی مهم‌ترین و بزرگ‌‎ترین درس حوادث ۱۳ آبان را برجسته‌شدن مفهوم مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای سلطه‌گر و جنایتکار دانست و افزود: تحلیل و بازخوانی این حوادث سه‌گانه با محوریت نقش استکبار در این روز تاریخی، ما را به شناخت بازیگر اصلی و منشأ هر سه حادثه یعنی آمریکا و دشمنی آن خواهد رساند.

وی تصریح کرد: آمریکا بر اساس خوی استکبار و سلطه‌طلبی ذاتی خود، مرکز اصلی فتنه و ام‌الفساد عالم بوده و هرگز با استقلال و ثبات ایران اسلامی در میان ناامنی و بحران‌های منطقه، سرآشتی و دوستی ندارد.

استاد حوزه خواهران، وحدت کلمه و حفظ یکپارچگی ملت ایران را عنصر اساسی در مبارزه با استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای‌ شکستن‌ وحدت‌ ملت‌، سرمایه‌گذاری‌ مادی‌ و معنوی ‌هنگفتی‌ کرده‌ و می‌کند ولی ما باید با روشنگری و بصیرت‌افزایی نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha