دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استکبار

حوزه/ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان ضمن گرامی داشت این روز تاریخی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان ماه بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ" (آیه ۷۳ سوره توبه)

آمریکا رژیم استکباری است ... رژیم استکباری هم جنگ افروز است، هم تروریست است، هم تروریست پرور است.(حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی ۹۹/۸/۱۳)

آن زمان که امام راحل عظیم الشأن در سال ۱۳۴۳ نهضت خود بر علیه رژیم وابسته پهلوی به آمریکا و استکبار جهانی را آغاز نمود؛ گروههای مختلف مردمی به خط مبارزات ایشان گرویدند. دانش آموزان غیور این مرز و بوم در سال ۱۳۵۷ با تقدیم شهدای سرافراز به صف مبارزین انقلابی پیوستند و به نهضت امام راحل سرعت بخشیدند. دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام نیز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در یوم الله مبارک ۱۳ آبان ۱۳۵۸، به نظام مقدس اسلامی استمرار بخشیدند و پایه های آن را مستحکم نمودند.
این اقدام شجاعانه، آگاهانه و بهنگام دانشجویان خط امام، موجب شد تا امام انقلاب، آن را " انقلابی بزرگتر از انقلاب اول" بدانند.
رمز عظمت این اقدام مهم دانشجویان، توطئه و خباثت های آمریکا قبل و بعد از انقلاب، برضد ملت ایران بود. دانشجویان آگاه خط امام به خوبی دریافتند که دولت آمریکا از هیچ تلاش و اقدامی برای شکست انقلاب اسلامی فروگذار نکردند و از این رو با تسخیر لانه جاسوسی، مبدأ توطئه و شرارت را از درون کشور خشکاندند.

اسنادی که توسط دانشجویان خط امام از داخل سفارت آمریکا جمع آوری شده است، عمق توطئه و دشمنی دولت آمریکا بر علیه ملت ایران را به وضوح نمایان میسازد. این اسناد که در حدود ۷۰ جلد کتاب تدوین شده است؛ باید به عنوان بخشی از متون رسمی مدارس و دانشگاهها قرار گیرد تا نسل جوان امروز نیز همگام با دانشجویان بدو انقلاب، با خباثتها و شرارتهای دولت آمریکا آشنا شوند؛ چرا که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی، سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است.

آمریکا با ماهیت ضدحقوق بشری خود، علاوه بر جنایاتی که در سراسر جهان بر ملتها تحمیل کرده است؛ علی‌رغم اخراج از سرزمین ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی، هنوز دست از توطئه و شرارت‌های خود بر علیه ملت ایران برنداشته است. از ایجاد شورش‌های داخلی، واقعه صحرای طبس، قتل عام هزاران نفر از زنان، مردان و حتی کودکان بی‌گناه به دست عوامل خود؛ یعنی منافقین کوردل، تحمیل جنگ ۸ ساله، انواع تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و مقابله با پیشرفت‌های علمی، فناوری و صنعتی ایران اسلامی از جمله صنایع هسته‌ای، ترور دانشمندان و سرداران عزیز کشورمان خصوصا شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، مرد بزرگی که افتخار ملت ایران بود؛ و داعشی که ساخته دست آمریکا بود را به نابودی کشاند، نقش آفرینی در ایجاد و صحنه‌گردانی اغتشاشات با حمایت‌های همه جانبه از جمله طراحی، آموزش و به‌کارگیری عوامل مزدور، پشتیبانی و مساعدت‌های همه جانبه مالی و تجهیزاتی، مدیریت رسانه‌ای، تحریک و تطمیع برخی جوانان و نوجوانانی که از عمق توطئه این دولت جنایتکار و دشمنی آن با ملت ایران را ندیده و نشنیده‌اند؛ تنها بخشی از اقدامات خصمانه دولت شرور آمریکا بر علیه ملت ایران است.

نقش دولت آمریکا در همه این حوادث نباید بر کسی پوشیده بماند و صد البته که دشمنی دولت آمریکا با ایران قوی و مستقل تا جایی است که اقدامات خصمانه خود در جهت از بین بردن آرامش، امنیت، فرهنگ، شرف، غیرت، منافع ملی، آرمان‌ها، ارزش‌های دینی و انقلابی مردم را افتخار خود می‌داند و بارها بدان اعتراف کرده است. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: "با صراحت می گویم این حوادث طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنهاست. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. " و نیز فرمودند: "آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه‌های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha