یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: دانشجوی جوان و دانش‌آموز نوجوان که امروز طلایه داران‌ فردای کشور هستند، باید بدانند که از دشمنی‌های استکبار به سردمداری آمریکا با ملت ایران، چیزی کم نشده،  بلکه بر آن افزوده شده است، آمریکا نمی‌تواند «ایران قوی» را ببیند.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند «ایران قوی» را تحمل کند، زیرا قدرت ایران در خاورمیانه با منافع شیطانی آمریکا در تضاد است.

وی با بیان اینکه نوجوانان دهه هشتادی ما مسیر ایران قوی و سربلند را تکمیل خواهند کرد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانش‌آموزان، سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران را به قضیه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برگرداندند، در کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد نهضت مردم ایران در حماسه ملی شدن صنعت نفت را به شکست کشاند، آمریکا با این کودتا دولت مصدق را سرنگون کرد و دوباره قدرت مطلق به دست شاه افتاد که دست آمریکایی‌ها را برای غارت منابع و ثروت ملت ایران باز می‌گذاشت.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه این کودتا یکی از تلخ‌ترین رویدادهای معاصر برای مردم ایران شد، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در ایران تبدیل به لانه جاسوسی شد و آمریکا تمام تلاشش را گذاشت تا دوباره کودتایی شکل بگیرد و انقلاب ملت ایران را به شکست بکشاند، ولی با اقدام شجاعانه و پیشگیرانه دانشجویان در روز ۱۳ آبان، این لانه جاسوسی تسخیر و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شد و به همین جهت، امام خمینی هم از این حرکت دانشجویان حمایت کرد و آن را انقلاب دوم نامید.

وی گفت: اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا کاملاً روشن کرد که آنها در صدد ضربه زدن به انقلاب ملت ایران و دخالت در امور ایران و در پی برگرداندن سلطه گذشته خود بوده‌اند.

امام جمعه چغادک یادآور شد: اطلاعات مربوط به لانه جاسوسی ۷۰ جلد کتاب شده که می‌تواند برای نسل امروز و دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید و روشنگر باشد، ولی متأسفانه با وجود تأکیدات مکرر و چند باره مقام معظم رهبری، این کتاب‌ها در دسترس این نسل قرار نگرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ابراز داشت: امروز ملت ایران، به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان نباید دشمنی‌های ۱۵۰ سال اخیر استعمار انگلیس و استکبار آمریکا را فراموش کنند، اگر امروز عده‌ معدودی سعی می‌کنند خیابان‌های برخی از شهرها را به آشوب و اغتشاش بکشند، به این علت است که دشمنی‌های آمریکا در قبل از انقلاب و جنایات متعدد آنها در بعد از انقلاب را فراموش کرده‌اند و یا ندیده‌اند.

حجت الاسلام خدری اظهار داشت: دانشجوی جوان و دانش‌آموز نوجوان که امروز طلایه داران‌ فردای کشور هستند، باید بدانند که از دشمنی‌های استکبار به سردمداری آمریکا با ملت ایران، چیزی کم نشده، بلکه بر آن افزوده شده است، آمریکا نمی‌تواند «ایران قوی» را ببیند.

وی تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند ببیند که ایران مهمترین قدرت خاورمیانه باشد، زیرا با منافع و مطامع شیطانی آنها در تضاد است، بنابراین ما باید هوشیار باشیم و جایگاه خودمان در دنیا را بدانیم و ضمن آنکه باید قدر این کشور و قدر نظام برآمده از خون هزاران شهید قهرمان را بدانیم و نگذاریم عده‌ای غافل و ناآگاه و عده‌ای هم مزدورانه، دست به آشوب و اغتشاش بزنند و زمینه را برای دشمنی‌های آمریکا و یارانش آماده کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید بدانیم آمریکا به دنبال ویرانی ایران و به دنبال سوریه سازی ایران است، گفت: ماهیت و خوی نظام آمریکا، استکباری و سلطه‌گری است، اما ماهیت اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ایستادگی و مبارزه با استکبار و سلطه‌گری است، زیرا که انقلاب اسلامی ما در واقع استمرار خط استکبار ستیزی انبیاء و مبارزه با طاغوت است که در قرآن به طور مکرر آمده است و لذا ان‌شاءالله همین نوجوانان دهه هشتادی، ایران قوی و سربلند را خواهند ساخت، این مسیر را تکمیل خواهند کرد و آرمان شهیدان را ادامه خواهند داد و آمریکا و جبهه استکبار نیز آرزوی خود برای شکست و نابودی ایران را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha