سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
بندرعباس / عبادی زاده

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: زمینه ساز تمدن نوین اسلامی بر پایه معارف و ارزش های اسلامی با تکیه بر سه عنصر «فرهنگ سازی» ، «عقلانیت » و «فضائل اخلاقی» در جامعه تحقق می یابد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب گذشته جمعه در دهمین همایش کریمه اهل بیت (ع) به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) که در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) ،اظهار داشت :این بانوی اسلام نقش برجسته ای در مسیر تحقق حاکمیت الهی با هجرت خود برداشته و زمینه سازی تمدن نوین اسلامی در ایران می باشد.

وی هجرت را دارای آثار و برکات ارزشمندی در زندگی و جامعه دانست و افزود: از هجرت پر برکت رسول اکرم (ص) تا ائمه معصومین علیهم‌السلام مانند هجرت امام صادق(ع) از مدینه به کوفه نام برد که در این مقطع زمانی شاگردان بسیار فراوان تربیت و دائره المعارف فقه اسلامی و تشییع را استحکام بخشید .

امام جمعه بندرعباس ادامه داد : هجرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان بزرگ ( ایران ) نیز سبب برکات زیادی شد و همچنین هجرت امامزادگان به سمت بلادهای مختلف در راستای تحقق مسیر انسان ها به حاکمیت الهی و تمدن اسلامی بوده است .
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد : آنچه در هجرت پیامبر گونه و ولایت گونه امامزادگان اتفاق می افتد خاستگاه آن در مسیر تولید فرهنگ ناب محمدی (اسلامی ) است.

وی افزود : قم، مرکز تحولات در جامعه اسلامی در زمان ورود حضرت فاطمه معصومه (س) و بعد از رحلت آن بانوی با کرامت جریان حدیث در قم رشد کرد و همچنین در دوران اصحاب ائمه در دوران امامین عسکریین بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با بیان اینکه امروز رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی سخن از تمدن اسلامی را مطرح می کند، خاطرنشان کرد : این تمدن مدیون وجود حضرت فاطمه معصومه (س) است که از شهر قم جرقه های آن به اقصا نقاط عالم رسید .

عبادی زاده ظهار کرد: زمینه ساز تمدن نوین اسلامی بر پایه معارف و ارزش های اسلامی با تکیه بر سه عنصر «فرهنگ سازی»، «عقلانیت » و «فضائل اخلاقی » در جامعه تحقق می یابد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha