سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دیدار وزیر آموزش و پروش با اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش به منظور تقویت و گسترش ارتباط این وزارتخانه با حوزه علمیه، در جمع اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر آموزش و پروش با اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین، آموزش و پرورش را پایه تربیت نیروی انسانی در کشور توصیف کرد و ابراز داشت: نکته کلیدی در رابطه با آموزش و پرورش این است که این وزارتخانه پایه تربیت نیروی انسانی در سراسر کشور است؛ بنابراین حوزه علمیه وظیفه دارد تا در جهت هم‌افزایی و همکاری بیشتر با این وزارتخانه گام بردارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با گسترش همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، دست‌یابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب در امر آموزش، در نتیجه اتخاذ رویکرد مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار آسیب شناسی دقیق، محقق گردد.

آیت الله سید احمد خاتمی نیزدر این دیدار، ضمن تأکید بر لزوم به کارگیری عناصر انقلابی در آموزش و پروش، اظهار داشت: باید برنامه‌ای جهت تقویت اساتید و معلمان از لحاظ اعتقادی در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه، آیت الله عباس کعبی چند محور اساسی در امر آموزش و پرورش را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار علم آموزی باید رشد متوازن عقلی و عاطفی، تحکیم پایه‌های ایمان، معنویت، اخلاق و آداب، مهارت‌های زندگی، آگاهی‌های عمومی، نظم و مهارت‌های معطوف به اشتغال نیز، به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و محتوای کتب درسی نیز با توجه به این محورها تنظیم گردد.

وی خانواده، مدرسه و مسجد را سه ضلع کلیدی در امر تربیت و آموزش ارزیابی کرد.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، دکتر یوسف نوری ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها، چالش‌ها، برنامه‌ها، مشکلات و راه‌کارها در جهت بهبود نظام تعلیم و تربیت کشور و ضمن اشاره به نقش معلم و خانواده در تربیت فرزندان و لزوم ارتباط بیشتر مدرسه با خانواده‌ها، بر لزوم تقویت و گسترش همکاری‌ها با حوزه علمیه تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    ای کاش آموزش و پرورش یک ذره ارزش برای طلبه هایی که وارد بر این مجموعه شدن قائل میشدن و فقط از ترس جایگاهی که مسولینش دارند بالادستی های حوزه را احترام میکنند و بس مرتب و علی الدوام طلبه ها را از این مدرسه به آن مدرسه بدون دلیل موجه منتقل می کنند و حتی در نیروهای مسلح نیز مانند عقیدتی ها وضع بدین منوال هست ، این است جایگاه رفیع روحانیت روحانیت = تضعیف ، خوار شمردن ، تذلیل در کنارش معلمانی که قیافه لات ها و اغتشاش گران را دارند چون معلم ریاضی و یا زبان هست مورد تکریم قرار میگیرند هیچ بلکه تشویق از طرف مدیران مدرسه و مسولین آموزش و پرورش می شوند . خبرگزاری محترم حوزه فقط دیدگاه بزرگان را نبین بلکه از طلاب جوان نیز ازجمله طلابی که در آموزش و پرورش و طرح امین فعالیت مختصری دارند نیز بپرس ....
  • ابن ادریس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    چرا حرف مرحوم آخوند را گوش نکردید واین بلا را برسر دین ودنیای مردم آوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    • مردود IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 1
      چون نتیجه اون هم برای خودش و هم دین و دنیای مردم لمس شد