جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش مبلغات طرح امین بوشهر

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: اولین نکته‌ای که باید به فضای مدرسه منتقل کنیم، آنجایی است که دشمن روی آن دست گذاشته و آن چیزی نیست جز هویت ملی و اسلامی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، عصر امروز در همایش منطقه‌ای مبلغات طرح امین مدارس استان بوشهر که در سالن ۲۲ بهمن حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه طلاب حوزه علمیه به عنوان متولی تربیت به مدارس ورود کرده‌اند، اظهار داشت: ما اگر از فضای آماده و مهم تربیتی مدارس غافل شویم و به دنبال کار فرهنگی در دانشگاه باشیم، دشمن از این غفلت سوءاستفاده کرده و لذا دانشجوی ما می‌شود آنچه که امروز متأسفانه در برخی دانشگاه‌های کشور هرچند محدود مشاهده کردیم.

وی با انتقاد از سیستم آموزشی در دوره‌های ابتدایی و متوسطه، گفت: فرزندان ما قریب به دوازده سال عمر خود را در سه دوره آموزشی می‌گذرانند که در پایان این دوازده سال عمدتا بهره‌ای نمی‌بردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب این سیستم آموزشی باید اصلاح و به آموزش و پرورش کمک شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: اولین نکته‌ای که باید به فضای مدرسه منتقل کنیم، آنجایی است که دشمن روی آن دست گذاشته و آن چیزی نیست جز هویت ملی و اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی بیان داشت: دشمن در هر کشوری که وارد شده، ابتدا هویت سوزی را باب کرده و ریشه و تمدن آن جامعه را مخدوش کرده است تا بر آن جامعه حاکم شود، بنابراین باید هویت مستقل دینی و ایرانی اسلامی را بعنوان اولین مسئله‌ به دانش آموز انتقال دهیم تا به لباس محلی، زبان خود و دین و مذهب اسلامی خود افتخار کند.

وی با بیان اینکه دشمن توانایی لشکرکشی در کشور ما را ندارد، یادآور شد: استعمار نو می‌گوید نیاز نیست از خود هزینه کنی و لشکر کشی کنی، به جای آن تفکر خودت را در آن جامعه حاکم کن، بنابراین رو به استفاده از نیرو و توان و ذخایر داخلی آن کشور می‌آورد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بوجود آوردن هویت ملی در دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه تربیتی کشور است و از آموزش و پروش مهمتر در این عرصه نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی به اهمیت تربیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نسلی که قرار است آینده را بسازد و شکوفا کند، همین دانش آموزان امروز هستند و آینده جامعه رو می‌توان از آموزش و پرورش از الان شناخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: ما وارد چنین فضایی شدیم و به گفته یکی از روانشناسان غرب شکوه تمدن‌ها به صنعت و سازه‌های آن‌ها نیست، بلکه شکوه تمدن‌ها به انسان‌هایی است که تربیت کرده‌اند.

وی افزود: در مسیر تربیت و سبک زندگی اسلامی ما سه کار باید انجام دهیم که عبارتند از، آموزش دانش دینی، خلق تفکر و اندیشه و سوم تبیین رفتار اسلامی البته با عمل و نه زبان.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی تأکید کرد: به همه کسانی که در مدارس قصد کار تربیتی دارند توصیه می‌کنم که بیانات رهبر معظم انقلاب را در ده سال گذشته در این زمینه مطالعه کنند و از رهنمودهای ایشان بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha