سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجۃ الاسلام رضا خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فضای مجازی اطلاعات ناقصی را به ما می دهد و عمیق نیست و اطلاعات عمیق را می توان از کتاب و کتابخوانی به دست آورد گفت: عمق دریای فضای مجازی به اندازه یک انگشت است. کتاب است که اطلاعات عمیق به انسان می دهد.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: با توجه به تأثیر علامه طباطبایی(ره) و تربیت شاگردان بسیار موثر، این هفته به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به غربت کتاب و کتابخوانی گفت: رهبر معظم انقلاب سال های گذشته تأکید کرده اند که کتابخوانی در اولویت مردم قرار بگیرد، اما متاسفانه مردم کمتر به سمت کتابخوانی رفته اند به ویژه جوانان که امروزه عمده اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه فضای مجازی اطلاعات ناقصی را ما می دهد و عمیق نیست، بلکه اطلاعات عمیق را می توان از کتاب و کتابخوانی به دست آورد، گفت: عمق دریای فضای مجازی به اندازه یک انگشت است. کتاب است که اطلاعات عمیق به انسان می دهد.

حجت الاسلام خدری گفت: قبلا فضای مجازی نبود و کسانی که اهل کتاب خواندن بودند به کتابخانه ها مراجعه می کردند و کتاب به امانت می گرفتند اما امروز با گسترش فضای مجازی، فرهنگ کتابخوانی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره کتاب که «جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند» گفت: در جای دیگر رهبری فرمودند که «کتاب مادر تمدنها و نیز عصاره آن‌هاست» و یا فرموده اند «دین و دنیای بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد».

مدیر حوزه علمیه استن بوشهر ابراز داشت: قطعاً اگر مردم ما جوان و نوجوان ما اهل کتابخوانی بودند، امروز وضعیت جامعه ما خیلی بهتر از این می‌شد. اگر مسئولین ما اهل مطالعه و اهل کتاب خواندن بودند، قطعاً وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه ما این طور نمی‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha