چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
یادداشت

حوزه/ فعالان عرصه فرهنگ نباید پا جای پای سیاسی ها بگذارند و به جای پدر خوانده های سیاسی، پدرخوانده های موضوعی فرهنگی را حاکم کند و در نهایت مردم، مردمی ها و کارهای مردمی زیر این چرخه یا طرد یا له شوند؛ بلکه باید چتر انقلابی گری و کار مردمی را آنقدر بگسترانیم که تک تک آحاد مردم و موسسات مردمی ذیل این چتر قرار بگیرند و به جای دفتر و شورا، مردمی ها را حاکم کرد.

خبرگزاری حوزه | چند سالی است که به جهت صحبت های مکرر امام خامنه ای در تاریخ های متعدد مخصوصا در دوم اردیبهشت ۱۳۹۲ و همچنین در ۱۹ آبان ۱۳۹۵ کار فرهنگی مردمی خودجوش مورد توجه ساختارها و گروه های فرهنگی قرار گرفته است و به جهت اهمیت این مساله و تاکیدات موکد حضرت امام خامنه ای در سطح یک از اولویت ها قرار گرفته است و جایی نیست که بحث از کار مردمی و میدان داری مردم در موضوعات پیش رو نباشد.

پس در ضرورت و اهمیت این مقوله و حتی اولویت و فوریتش شکی نیست ولی آنچه به نظر می رسد بحث و گفتگو در مورد آن لازم و ضروریست، این است که وقتی حرف از مردم و کار مردمی خودجوش می زنیم منظورمان چیست؟ آیا منظور یک ساختار و یا حتی چند ساختار خاص است !!! یا این جبهه تعریف مقام معظم رهبری آنقدر وسیع است که همه افراد و گروه های بی اسم و رسم و بزرگ و کوچک را در خود جای می دهد؟!


واقعیت این است که اگر بنا بر ساختارسازی و نام های پرطمطراق بود که همان ادارات و سازمان های سابق به مراتب قوی تر، پرجمعیت تر، پرطمطراق تر و... بودند و نیازی به ساختمان و تشکیلات و حقوق و مزایای دیگری نبود و همانها به قدر کافی قوی و تمامیت خواه بودند!


به نظر می رسدفعالان عرصه فرهنگ نباید پا جای پای سیاسی ها بگذارند و به جای پدر خوانده های سیاسی، پدرخوانده های موضوعی فرهنگی را حاکم کند و در نهایت مردم، مردمی ها و کارهای مردمی زیر این چرخه یا طرد یا له شوند؛ بلکه باید چتر انقلابی گری و کار مردمی را آنقدر بگسترانیم که تک تک آحاد مردم و موسسات مردمی ذیل این چتر قرار بگیرند و به جای دفتر و شورا، مردمی ها را حاکم کرد و مدل آن ایجاد و تکثیر حلقه های میانی مستقل و متکثر است نه ایجاد ساختار و سازمان های وابسته!


اگر به این مهم عمل نکنیم حتما به همان وضعی از مشروعیت دچار خواهیم شد که امروز و دیروز جمنا بدان دچار بود!
ساختارها و سازمان های متولی فرهنگ سازی لطفا جبهه انقلاب را گسترش دهید، یارگیری کنید، اگر مجموعه ای در سطح ملی فعال و بزرگ شد لزومی به رقابت با آن نیست و بلکه باید آن را بیشتر حمایت کرد نه اینکه ما دیگر او را حمایت نمی کنیم یا در گروه هایمان افراد را تحریک و بر علیه آنها در فجازی مطالب حق و ناحق بگوییم.


اصلا بگذارید رک بگویم از نگاه من جبهه یک مفهوم است نه یک ساختار!
اگر بنا بود ساختار و سازمان باشد که داشتیم! بهترین را هم داشتیم!


اگر بنا بر ساختمان بود که ساختمان و ساختارهای مقدس به نام و خون و یاد شهدا و رفاقت با شهدا داشتند!
اگر بنا به تعریف بود که بیشترین تعریف در انقلاب از همان ساختارها شده بود و می شود!
عجب و غرور تشکیلاتی در کمین تک تک ماست، به خدا پناه می بریم از شر شیاطین تشکیلات و تشکیلاتی!

علی گودرزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صراف IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    کار مردمی با شعار و سازمان درست نخواهد گردیدامروز کسانی داعیه دار کار مردمی هستند که حقوق و مزایایشان از یک کامند دولت هم بالاتر است ولی ادعای مردمی بودن می کنند.
  • نزدیک اما دور IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 0
    متفرد بیا نظر بده از دستت در رفته اینجا
    • محسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      3 0
      واقعا جای نظراتش و لجن پراکنی هاش خالیه
  • آشنا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    دمت گرم