یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جلسه اعضا قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه با معاون دادستان استان قم با موضوع تبیین اغتشاشات اخیر

حوزه/ نشست اعضای قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه با حجت الاسلام تحریری معاون دادستان استان قم پیرامون اغتشاشات اخیر در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مدیران ستادی حوزه های علمیه، معاونین فرهنگی دانشگاه ها، نمایندگان ادارات و مراکز حوزوی استان، نمایندگان ستاد امر بمعروف استان در ادارات، نمایندگان حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا (س)، روسا و دبیران کارگروه های قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه با حجت الاسلام تحریری معاون دادستان استان قم پیرامون اغتشاشات اخیر و نحوه برخورد قوه قضائیه و دادسرا با اغتشاشگران و معاندین و همچنین نحوه برخورد با بی حجابی، بدحجابی گفت وگو و ارائه راهکار دو طرفه انجام گرفت.

حجت الاسلام وحدتی مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه در این نشست گفت: بی حجابی و عادی انگاری در فضای مجازی و عمومی شهر و مکان های تجاری یکی از مهمترین دغدغه مردم انقلابی، خانواده شهداء و فرهیختگان و علماء می باشد.

دبیر قرارگاه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی جامعه، افزود: نحوه برخورد مسئولین قضایی با اغتشاشگران و کسانی که سلب آرامش در جامعه کرده اند و همچنین کسانی که به راحتی کشف حجاب و بی عفتی می کنند، مورد سوال مردم است.

وی با انتقاد از بی توجهی مسئولان در قبال وضعیت بد پوششی و بی حجابی و برخورد با هنجار شکنان، مسئول غیر انقلابی و حتی لیدرهایی که علیه نظام فعالیت می کنند گفت: برخورد با این افراد باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد در حالی که برخورد با این اشخاص یکی از ضروریات اجتماعی و از توصیه های خداوند و اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام وحدتی آراسته با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه اغتشاشات و حجاب و امنیت بیان کرد: تاکنون جلساتی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم، ولی هنوز به نقطه واحدی نرسیده ایم و سوال اکثر دغدغه مندان و دلسوزان نظام این است که چرا مماشات می شود و قوه قضائیه در برخورد با این افراد اطلاع رسانی قوی ندارد.

وی گفت: متاسفانه با این همه دشمنی ها و دسیسه ها علیه مردم ایران باید برای جلوگیری از حمله های دشمن حمله کنیم نه اینکه در لاک دفاعی فرو رویم و لازمه آن حمایت همه جانبه دستگاه های امنیتی و قضایی می باشد.

مدیر کل خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه با بیان این که ۲۶ دستگاه متولی امر حجاب هستندافزود: اگر نتوانیم محکم در برابر حملات دشمن که گام به گام جلو می آید به موقع عمل کنیم و دچار قوانین دست و پا گیر بشویم حتما ضربه خواهیم خورد. جوانان ما باطن و درونی پاک دارند اما متاسفانه نتوانستیم در کار فرهنگی و اغنا سازی آنان خوب عمل کنیم لذا باید دستگاه قضائی بتواند در برخورد با معاندین و تبیین درست آن در فضای مجازی و رسانه ها ورود جدی داشته باشد.

حجت الاسلام تحریری معاون دادستان استان قم نیز در پاسخ به سوالات و دغدغه های اعضای این نشست، در خصوص اغتشاشات و جایگاه قوه قضائیه و قوانین جمهوری اسلامی در برخورد به چنین جرائمی نکات مهمی مطرح کرد که مقرر شد این جلسات با هماهنگی مدیریت خدمات اجتماعی. پیشگیری و درمان آسیب ها انجام پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha