پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف آذربایجان شرقی از راهیابی سه گروه برتر همخوانی از استان به مسابقات کشوری «نغمات دینی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، با همت و تلاش چهره‌های قرآنی استان و پشتیبانی اداره کل اوقاف استان، سه گروه همخوانی و تواشیح از آذربایجان شرقی از مرحله استانی به مرحله مسابقات کشوری نغمات دینی سالجاری راه یافتند.

این سه گروه همخوانی با نام‌های رضوان، نصر و معارج در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ در مرحله کشوری مسابقات نغمات که در استان قزوین برگزار خواهد شد، با نمایندگان سایر استان‌های کشور به رقابت می‌پردازند.

محمدعلی فاضلی نسب رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی در نشست توجیهی برگزیدگان مسابقات نغمات مرحله استانی، ضمن تبریک موفقیت چهره‌های قرآنی استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: راهیابی سه گروه برتر همخوانی از استان به مسابقات کشوری نغمات جای خوشحالی دارد و نشان دهنده توانمندی جامعه قرآنی استان است.

وی افزود: لازم است تا دستگاه‌های فرهنگی از تمامی فعالیت‌های قرآنی استان از جمله قرائت، حفظ، نغمات و تفسیر پشتیبانی لازم را انجام دهند تا در آینده بتوانیم جامعه قرآنی توانمندی در استان داشته باشیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی ادامه داد: بدون شک موفقیت قهرمانان قرآنی در عرصه کشوری و بین‌المللی تاثیر بسزایی در ایجاد جامعه قرآنی خواهد داشت و بیش از پیش خانواده‌ها به طرف آموزش قرآن سوق پیدا می‌کنند.

فاضلی نسب گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای با نشاط و خانواده سالم و پایدار داشته باشیم باید به آموزش‌های قرآنی و سبک زندگی قرآنی عمل کنیم و مسیر عمل به سبک و سیره قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی نیز از آموزش قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می‌گذرد.

وی افزود: اگر بخواهیم خانواده‌های ما و جوانان و نوجوانان ایرانی از گزند توطئه‌های دشمنان و افکار آلوده مصون باشند باید خانواده ها با فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تربیت یافته و در زندگیشان عجین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha