یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از جمله عواملی که می تواند بر سلامت نظام اداری در راستای ارتقای سلامت اداری جلوگیری از فساد اداری موثر باشد بحث نظارت مستمر و عملکرد خود و نیروهای تحت امر در مدیریت واحد می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه شورای مدیران و معاونین سازمان گفت: از جمله عواملی که می تواند بر سلامت نظام اداری در راستای ارتقاء سلامت اداری جلو گیری از فساد اداری موثر باشد بحث نظارت مستمر و عملکرد خود و نیروهای تحت امر در مدیریت واحد می باشد چرا که نظارت دردنی و بیرکنی هم خود شخص را و هم یک واحد مدیریتی را می تواند از گرفتار شدن در فساد سیستماتیک نجات دهد

وی به دو اصل دیگر از عوامل موثر در ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی پرداخت و گفت : پیشگیری از فعالیتهای ناسالم سازمانی و به تبع آن رفتار مناسب با شئون سازمانی و همچنین عدالت در رفتار با کارکنان را جزو لاینفک سلامت اداری شمردند و رعایت کردن این سه خصیصه را برای همه کارکنان مخصوصاً مدیران مجموعه لازم دانستند.

اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت با پیوست رسانه‌ای میسر خواهد بود

اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت با پیوست رسانه ای میسر خواهد بود، افزود: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی به بهره‌برداران و کشاورزان دارند و ما باید از این ظرفیت بهره ببریم.

وی ادامه داد: هر چقدر برای فرهنگسازی طرح اصلاح الگوی کشت از طریق رسانه ها اقدام شود این طرح موفق تر خواهد بود چرا که رسانه ها پل ارتباطی بین ما مسئولان و کشاورزان و بهره برداران هستند.

فتحی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت تنها از دریچه فعالیت‌های ترویجی امکان پذیر است و رسانه ها مهم‌ترین ابزار برای اقدامات ترویجی هستند ادامه داد: رسانه ها با فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی می‌توانند به سرعت بخشیدن اجرای این طرح کمک کنند.

وی اظهار کرد: رسانه ها در بسترسازی اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت نقش اصلی را دارند و می توانند با اقناع جامعه مخاطب این طرح به همراهی و همکاری آنها کمک کنند.

فتحی با اشاره به گستردگی مخاطبان طرح اصلاح الگوی کشت که شامل مهندسان، مروجان، کشاورزان، بهره برداران و سیاست گذاران و قانون گذاران است، گفت: این گستردگی مخاطبان ایجاب می کند برای اطلاع رسانی، اقناع و آگاهی سازی و بالابردن درک و آگاهی از همه رسانه های موجود اعم از رسانه ملی، رسانه های مکتوب، فضای مجازی و ... به صورت بهینه استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha