یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه طلاب استان البرز

حوزه/ حجرگشت گفت: طرح امین از سوی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در مدارس از گذشته به اجرا درآمده و امسال قریب به ۵۰۰ نفر در قالب این طرح در مدارس مشغول به فعالیت هستند و ۶۰ درصد این جمعیت را خواهران تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که در سالن اجتماعات دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، به ارائه گزارشی از مدارس آموزش و پرورش استان البرز پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر، قریب به ۵۰۰ هزار دانش آموز در استان البرز مشغول به تحصیل بوده و از لحاظ فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی بسیار مشکل داشته که ناشی از مهاجرت زیاد به استان و امکانات کم ماست.

وی ابراز داشت: ۱۳ هزار کلاس در استان البرز وجود دارد که بیش از ۹ هزار کلاس، بالای ۳۰ نفر دانش آموز دارد که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و حتی کلاس بالای ۵۰ نفر هم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان ساخت: قریب به ۵۰ هزار معلم در استان البرز حضور دارند که بخشی از آنان بازنشسته بوده و مابقی مشغول به تدریس هستند.

حجرگشت تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بوده و بیشترین تراکم ما در این مقطع است.

وی بیان داشت: «دانشگاه فرهنگیان» و «ماده ۲۸» دو راه قانونی برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و شاهد برخی مسائل و مشکلات در مسئله جذب بوده ایم.

تقدیر از مدیریت حوزه علمیه البرز/ آماده حضور  روحانیون در مدارس هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: طرح امین از سوی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در مدارس از گذشته به اجرا درآمده و امسال قریب به ۵۰۰ نفر در قالب این طرح در مدارس مشغول به فعالیت هستند و ۶۰ درصد این تعداد را خواهران تشکیل می دهند که جا دارد از مدیریت حوزه علمیه استان البرز تشکر کنیم.

حجرگشت ابراز داشت: این آمادگی وجود دارد که طلاب و روحانیون مبلغ در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کنند و نماینده ولی فقیه نیز بر این مسئله تأکید دارد.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: توجیه والدین، یکی از مسائل بسیار مهم برای مسئله پرورش دانش آموزان هستند و در این زمینه، کارهای مشاوره ای در دستور کار ماست؛ اما تعداد دانش آموزان بالاست و آموزش و پرورش، ظرفیت تأمین مشاوره ای تمام این والدین را ندارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت امسال سرباز طلبه استان البرز، ۵۰ نفر بوده است که این تعداد مشغول فعالیت در مدارس هستند.

تقدیر از مدیریت حوزه علمیه البرز/ آماده حضور  روحانیون در مدارس هستیم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین هادی، نماینده طلاب و فضلای کرج، ضمن خیرمقدم به مهمانان، گزارشی از فعالیت های تبلیغی خود در مدارس آموزش و پرورش بیان کرد.

وی اظهار داشت: گروه های تبلیغی استان البرز این آمادگی را دارند که در مدارس آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و همچون گذشته به فعالیت های تبلیغی خود بپردازند.

نماینده طلاب و فضلای کرج با بیان این مطلب که طلاب و فضلا برای مدارس، برنامه تبلیغی دارند، ابراز داشت: گروه های تبلیغی که در مدارس حضور پیدا می کردند، قبل از اذان صبح با ماشین های شخصی از قم حرکت کرده و قبل از بازشدن درب مدارس، آنجا حاضر می شوند تا بتوانند برنامه های خود را برای دانش آموزان داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha