پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خیاط طالبی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایت «وَالمْشَوَرَةِ وَالتَّوَکُّلِ عَلیَ اللّه ِ عِنْدَ الْعَزْمِ» از امام جواد(ع)، گفت: حوزه علمیه خراسان گام‌های پیش رو را در این دوره مدیریت، با عزم در امور، بررسی عالمانه و مشورت با صاحبنظران برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و معاونان این سازمان ضمن اشاره به روایتی از امام جواد(ع) که می فرمایند: «وَالمْشَوَرَةِ وَالتَّوَکُّلِ عَلیَ اللّه ِ عِنْدَ الْعَزْمِ»، عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان گام های پیش رو را در این دوره مدیریت، با عزم در امور، بررسی عالمانه و مشورت با صاحبنظران بر میدارد.
وی به ظرفیت های عظیم آستان قدس رضوی و ویژگی وجود مضجع نورانی امام رضا(ع) در مشهد اشاره و ابراز کرد: بر این ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی ها توجه و اهتمام خاص خواهیم داشت، از آن بهره می بریم و این ظرفیت ها را در حوزه ها و عرصه های گوناگون موجود، فعال و پویا خواهیم کرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان به تشکل های خودجوش حوزوی در عرصه های گوناگون اشاره و تصریح کرد: همراه با تقویت تشکل ها، با تاکید بر اسناد بالا دستی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، برنامه مدون و نقشه راه برای تحقق اهداف متعالی این حوزه خواهیم داشت که می بایست پیگیری و دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط تعامل سازنده میان حوزه های علمیه با دیگر نهادها را پراهمیت دانست و بیان کرد: توجه به حوزه های علمیه در منظومه تمدنی خاص مقاومت از دیگر برنامه هایی است که می بایست مدنظر باشد و با تجمیع فعالیت های موجود، در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کرد.
وی ضمن اشاره به اقدامات شایسته گذشته در حوزه علمیه خراسان، ابراز امیدواری کرد که می توان با برنامه دقیق تر به نتیجه مطلوب تری رسید و از سوی دیگر ظرفیت های عرصه رسانه را نیز فعال‌تر کرد.

در مبانی نظری از حوزه علمیه خراسان استفاده خواهیم کرد
دکتر طالبی نیز در این دیدار ضمن اشاره به محوریت حوزه علمیه خراسان در قرارگاه فرهنگی دهه آخر صفر، در راستای بهره مندی از ظرفیت های بزرگ حوزه علمیه خراسان در مجموعه آستان قدس اعلام آمادگی نمود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت خدمت به زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج(ع) در عرصه ملی و بین المللی، تصریح کرد: امیدواریم همواره همکاری مضاعف نسبت به گذشته در امور فرهنگی اجتماعی تاثیر گذار باشد و توقع و انتظار آن است که بتوان در مبانی نظری به ویژه برای مسائل روز، از حوزه علمیه خراسان استفاده کنیم.

تاکید بر توسعه دوره های تخصصی اجتهاد در حوزه علمیه خراسان
حجت الاسلام شبیری، مدیر مدرسه علمیه فقاهت نیز در حاشیه این دیدار به ضرورت برگزاری دوره های تخصصی اجتهاد اشاره و ابراز کرد: مدرسه علمیه فقاهت اهتمام بر آن دارد تا دوره های تخصصی اجتهاد را گسترش دهد.
مدیر مدرسه علمیه فقاهت گسترش دوره های تخصصی اجتهاد را امر شایسته ای برشمرد که می تواند منجر به پویایی بیشتر حوزه علمیه خراسان شود و رشد و نمو این مدرسه در سایه هم افزایی ها و همکاری های دوسویه آستان قدس رضوی و حوزه علمیه کهن خراسان ممکن و مؤثر خواهد بود.
وی ادامه داد: همت، معطوف بر آن است تا در آینده، اساتید بلند مرتبه ای به قم و نجف اعزام شوند و از سوی دیگر تعامل میان فضلای حوزوی کشور و سراسر دنیا بیش از گذشته صورت بگیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha