یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
فیاضی

حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی گفت: طرح ولایت چکیده زحمات آیت الله مصباح یزدی(ره) در زمینه فلسفه و معارف قرآن است تاکنون راهگشای بسیاری از مشکلات و دستاوردها و برکات زیادی در بین جوانان داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیاضی عصر امروز در نشست «تبیین ضرورت تربیت مدرس در طرح ولایت» که به همت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه اصفهان در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد اظهار کرد: در آیات و روایات تاکید شده است که جایز نیست همه آحاد جامعه برای جهاد (جنگ) بروند و واجب کفایی بر آن ذکر شده است، این علی رغم آن است که در احادیث تعابیر بسیار بالایی از معصومین در باب جهاد و مبارزه با دشمن داریم.

وی تاکید کرد: فلسفه وجوب کفایی در جهاد این است که ما باید عده ای را همچون علما برای مرزبانی عقیده و دین داشته باشیم، چرا که ارزش و فضیلت کاری که علما در هدایت افراد و مرزبانی عقیده انجام می دهند بسیار والاتر از شرکت در جهاد است از همین باب در روایات بر «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» تاکید شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: علما مرزبانان عقیده و ایمان در روایات نامیده شده اند، چرا که می توانند زمینه ساز هدایت شده و با تلاش جهادگرانه خود مانع از تثبیت چ استقرار خطوات شیاطین شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب به‌خوبی از حقانیت اسلام و شیعه باخبر هستند و در اغلب دانشگاه های خود در غرب رشته شیعه شناسی تشکیل دادند. گفت: وجود رشته شیعه شناسی در غرب برای تثبیت حقانیت اسلام و جذب مردم دنیا به شیعه نیست بلکه آنان با هدف تدقیق و داده کاوی مکتب شیعه و تحلیلی برای چگونگی ضربه زدن به شیعه این رشته‌ها را ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین فیاضی با تاکید بر اینکه اینترنت و فضای مجازی از سوی دشمنان با هدف نقشه‌های شوم، سال های بسیار گذشته طراحی شده بود ولی به یاری خداوند به ابزاری در دست علمای دین و پژوهشگران جهان اسلام به منظور تبیین و ترویج اسلام در عرصه جهانی تبدیل خواهد شد.

وی متذکر شد: امروز جبهه استکبار تمام تلاش خود را می‌کند که مانع از نفوذ و گسترش شیعه در جهان در درجه نخست و سپس باعث تحریف و تضعیف شیعه در ایران در مرحله دوم شود، اما بدانید و آگاه باشید که امروز ایران دارای نعمت والای وجود مرزبانان عقیده و ایمان و مردمی عاشق اهل بیت(ع) است که باید با تجهیز به سلاح روز و مهارت افزایی در عرصه مقابله با دشمن برآیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: لطف و عنایت ویژه ای که خداوند به روحانیت و علما کرده است بعد از انبیا و اوصیا به احدی در دنیا نداشت، البته باید دانست هر چه نعمت بیشتر، رسالت نیز سخت تر است؛ تفقه در اعتقادات و در اصول دین فقه اکبر است.

وی با اشاره به سیر اهمیت دادن به مباحث فلسفه و قرآن در حوزه علمیه و مدارس علمیه کشور و آغاز این نهضت از مدرسه حقانی گفت: آیت الله مصباح(ره) بر این اساس برای درس فلسفه به صورت جدی در موسسه امام خمینی(ره) و سپس تحت قالب طرح ولایت در کشور برنامه ریزی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فیاضی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از آیت الله مصباح(ره) مبنی بر اینکه روزی برای گزارش از فعالیت ها محضر امام راحل شرفیاب شده و امام(ره) پس از شنیدن گزارش فعالیتهای آن مرحوم در عرصه تثبیت و گسترش دروس فلسفه و معارف قرآنی در حوزه های علمیه، بسیار استقبال کردند، گفت: اگر امروز بیش از ۲۷ سال است طرح ولایت با محوریت معارف قرآنی و فلسفه در بین دانشجویان و طلاب اجرا می شود به جهت تاکیدات و حمایت های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی عنوان کرد: طرح ولایت چکیده زحمات آیت الله مصباح(ره) در زمینه فلسفه و معارف قرآن است که تاکنون راهگشای بسیاری از مشکلات و دستاوردها و برکات زیادی در بین جوانان داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: در دانشگاهها مشکلاتی اعم از نفوذ دشمنان، ضد انقلاب و تفکر سکولار غرب وجود دارد، لذا اجرای طرح ولایت در محیط های دانشگاهی دستاوردهای بی نظیری تاکنون داشته که نمی‌توان انکار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha