سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
درس اخلاق مدرسه آیت الله آخوند(ره)

حوزه/ درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) و مراسم عزاداری ایام فاطمیه امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در مسجد این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) و مراسم عزاداری ایام فاطمیه امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری و با حضور آیات موسوی اصفهانی و طه‌محمدی و حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان در مسجد این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در این مراسم با بیان اینکه روایات متعددی در باب شفاعت حضرت زهرا(س) در صحنه‌های سخت قیامت نقل شده است، اظهار داشت: هر کسی اجازه شفاعت در روز محشر را ندارد، مگر کسانی که پروردگار به آنها اجازه حرف زدن بدهد و حرف ثواب بزنند.

وی با بیان اینکه در آیان قرآن می‌خوانیم که اولیاء الهی جز برای کسانی که خداوند آنها را بپسندد شفاعت نمی‌کنند، گفت: در روایات آمده، کسانی که با پیامبر همراهی می‌کنند و ایمان به خدا دارند، ولی گناهان کبیره انجام نداده‌اند، خداوند آنها را می‌پسندد.

استاد حوزه علمیه افزود: همچنین در روایت دیگری آمده که همه اهل محشر به پیامبر گرامی اسلام(ص) ارجاع داده می‌شوند، سپس حضرت به سجده می‌افتند و آنقدر سجده خود را طول می‌دهند که خداوند می‌فرماید سر بردار و هر که را می‌خواهی شفاعت کن.

وی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در دنیا برای هدایت امت پیامبر(ص) تلاش زیادی کردند و اگر حضرت زهرا(س) نبودند سقیفه همه چیز را نابود کرده بود، گفت: کسانی که با هدایت حضرت زهرا(س) در دنیا همراه شدند، در روایت است که در آخرت نیز حضرت(س) می‌آیند و شروع به شفاعت می‌کنند، تا جایی که اگر کسی در محبت اهل بیت(ع) جرعه آبی به کسی داده باشد نیز از او هم نمی‌گذرند و شفاعتش می‌کنند.

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان+ عکس

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان+ عکس

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان+ عکس

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha