شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام حاجبی

حوزه / امام جمعه قشم گفت: دشمن دانشگاه پوچ و خالی از علم و اخلاق می‌خواهد و از حوزه نیز بی‌تفاوتی در همه عرصه‌ها را می‌خواهد و از طلبه انقلابی فعال در همه عرصه‌ها و دانشگاه اثر گذار می‌ترسد، بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه دشمن را ناامید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا، توصیه دو طرفه است و همه مردم تا خطیب نیز نیازمند به تقوا در همه شئونات زندگی هستند.

وی با اشاره به دو مولفه بسیار مهم در کشور که سبب شده دشمن از ایران هراس داشته باشد، یادآور شد: نخست وجود رهبر آزاده، آزاد اندیش، آزادی خواه و دوم نیز مردان و زنان بصیر و انقلابی است.

خطیب نماز جمعه قشم، یادآور شد: اغتشاشات و مسخره بازی دشمن برای برطرف کردن برخی خواسته‌ها است که هر از چند گاهی وارد میدان شود، ولی می‌داند با این دو مولفه شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: جمهوری اسلامی به حیاتی ادامه می‌دهد که نقش ولایت فقیه و رهبری آن با مبانی اسلامی و ارزش‌های دینی عجین شده است.

وی تصریح کرد: اسلام پرچم دار عدالت و آزادی است و نظام سلطه ضد عدالت و آزادی است و می‌خواهد عدالت را به نحوی تعبیر کند که برای عده‌ای باشد و با آزادی برخی را از میدان به در کند.

حجت الاسلام حاجبی با اشاره به اندیشه شهید صدر که تشکیلاتی و برگرفته از مبانی اسلامی و فهم دقیق از کتاب و سنت است، اضافه کرد: امتی که تمدن اسلامی را می‌خواهد باید آزادی را در چارچوب اسلام رعایت کند، اما پیام آزادی غربی این است یک پوشش، رنگ و لعاب از آزادی دارد و آزادی از وجود انسان است.

وی ابراز داشت: وقتی مردان و زنان قشمی اعتراض خود را از بی‌حجابی اعلام می‌کنند، یعنی آزادی را همراه با مبانی اسلامی عجین می‌دانند.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه موشک‌های ایران کابوس برای استکبار جهانی است، افزود: هدف آشکار چین است، ولی هدف پنهان موشک‌های قاره پیما ایران است.

حجت الاسلام حاجبی گفت: امنیت نظامی، علمی و معیشتی سبب اقتدار در کشور می‌شود و دشمن به دنبال تحریف و از بین بردن این اقتدار است.

وی حضور گروه‌های مردمی در مبارزه با حجاب را عمل بسیار پسندیده دانست و گفت: مردم از دولتمردان در عدم برخورد منطقی با قانون شکنان و همچنین در حوزه گرانی گلایه دارند.

امام جمعه قشم در بخش دیگر به روز شهادت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه از سرمایه‌های معنوی، علمی و فرهنگی کشور و ظرفیت بی‌بدیل برای نظام هستند.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه پیشران توسعه و درخشش در همه عرصه‌ها خواهد بود.

وی افزود: دشمن دانشگاه پوچ و خالی از علم و اخلاق می‌خواهد و از حوزه نیز بی‌تفاوتی در همه عرصه‌ها را می‌خواهد و از طلبه انقلابی فعال در همه عرصه‌ها و دانشگاه اثر گذار می‌ترسد، بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه دشمن را ناامید می‌کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha