سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ژورنال کلاب

حوزه/ به همت معاونت پژوهشی مدرسه الهیه ساوه نشست پژوهشی ژورنال کلاب با عنوان "مبانی انسان شناسی اگزیستانسیالیسم و علامه طباطبایی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشست پژوهشی ژورنال کلاب با عنوان "مبانی انسان شناسی اگزیستانسیالیسم و علامه طباطبایی(ره)" که در مدرسه علمیه الهیه ساوه برگزار شد خانم غزاله دولتی ابتدا به معرفی انواع نشریات پرداخته و تفاوت‌های بین نشریات علمی تخصصی و نشریات علمی پژوهشی را مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه به بیان تفاوت‌های کتاب و مقاله پرداخت و خاطرنشان کرد: مقالات نشریات به دلیل اینکه از فیلترهای سخت‌تر و داوری‌های تخصصی مربوط به مقالات عبور می کنند به لحاظ اعتبار در رده بالاتری نسبت به کتاب قرار می‌گیرند. در مورد برخی از کتابها که در انتشارات مهم و معتبر چاپ می‌شوند نیز این امر اتفاق می‌افتد.

در ادامه این ژورنال کلاب، دولتی در خصوص مبانی انسان‌شناسی و مکتب اگزیستانسیالیسم بیان کرد: مبناشناسی یکی از موضوعات مهم در فلسفه است و مکتب اگزیستانسیالیسم که از آلمان و فرانسه شروع شد مکتبی انسان‌گراست و معتقدند محور عالم انسان است و اختیار محض و مطلق انسانی ملاک امور است.

وی با تاکید بر اینکه آزادی در مکاتب مختلف معانی متفاوتی دارد تصریح کرد: از نظر علامه طباطبایی مبنای آزادی غایت‌مند و هدفمند بودن انسان، عزت ذاتی و کرامت انسان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha