یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image-20221217055516-1.png

حوزه/ معاون پژوهش المصطفی گفت: تا مدتها تصور می شد توسعه مرزهای دانش صرفا با انتقال دانش ممکن خواهد بود، اما امروز می دانیم انتقال دانش به تنهایی نمی تواند موجب توسعه علمی شود و باید به سمت تولید دانش و بومی سازی آن پیش رویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون پژوهش المصطفی در مراسم افتتاحیه برنامه های هفته پژوهش و نمایشگاه متمرکز دستاوردهای پژوهشی، هفته پژوهش را فرصتی برای نمایش توانمندی های پژوهشی جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: در کنار ارزیابی و بررسی نقاط ضعف و قوت پژوهشی، این هفته فرصتی برای آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های گسترده علمی واحدهای جامعةالمصطفی است تا برای گام برداشتن در مسیر همکاری و هم افزایی های مشترک اقدام نماییم.

وی پدید آمدن دانش را محصول کوشش های جمعی دانست و اذعان داشت: متاسفانه نهادهای علمی کشور در بخش های مختلف با وجود عناصر کارآمد و کاردان، از خروجی های جمعی در حد توانمندی فردی مجموعه برخوردار نیستند. این نقطه ضعف، در اکثر دستگاه های علمی و پژوهشی ما به چشم می خورد. گسترش مرزهای علم، تنها از طریق کار جمعی و سیاست گذاری های کلان کشوری شکل خواهد گرفت.

معاون پژوهش المصطفی ادامه داد: تا مدتها تصور می شد توسعه مرزهای دانش صرفا با انتقال دانش ممکن خواهد بود، اما امروز می دانیم انتقال دانش به تنهایی نمی تواند موجب توسعه علمی شود و باید به سمت تولید دانش و بومی سازی آن پیش رویم. البته این رویکرد به معنی عدم استفاده از تجربیات دیگر مراکز علمی جهان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی در پایان با تأکید بر ضرورت ترکیب آموزش و پژوهش، اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه پژوهشی نمی توان چشم بر آموزش بست. با اجرای طرح تحول آموزش المصطفی و به دنبال آن تدوین طرح تحول پژوهشی، امید داریم پژوهش های ما در راستای پاسخ به نیازهای ملل مختلف گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha