سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
المصطفی

حوزه/ کرسی نظریه پردازی "جوانگرایی در حکومت امام علی(ع) الگویی برای عدالت اجتماعی" به همت دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام پردل در کرسی نظریه پردازی "جوانگرایی در حکومت امام علی الگویی برای عدالت اجتماعی" که به همت دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد ابراز داشت: ٣١ درصد از انتصابات امام علی(ع) از میان جوانان بود و از بین ۹۳ نفر از کسانی که ایشان انتخاب کرده بودند ۲۹ نفر جوان، ۳۸ نفر میان سال بوده و در خصوص ۲۶ نفر مابقی اطلاعی در خصوص سن آنها نمی باشد.

وی ادامه داد: در حکومت امام علی(ع) جوان بودن مانع از رسیدن به انتصابات و مقامات جامعه نبوده و امام با انتخاب جوانان، به رشد و تربیت آن ها می پرداخته است.و مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ملاک های امام علی (علیه السلام ) در خصوص انتخاب منصب‌داران صبر، شکیبایی، عدم سستی، امانتداری، رعایت انصاف، مناعت طبع، اصالت خانوادگی، دلاوری و سلحشوری و ... بوده است.

وی با بیان این مطلب که امام علی (ع) در مشورت ها نیز از جوانانی چون ابن عباس استفاده می کردند گفت: در نامه ۶۷ نیز امام به یکی از جوانانی که منتصب کرده بودند توصیه می کند وقتی برای پرداختن به سوالات اعتقادی مردم اختصاص دهد.

حجت الاسلام ذاکری در ادامه این نشست گفت: امام علی(ع) در جایی فرموده اند که نظر و تدبیر شیخان و پیران برای من دوست داشتنی تر از دلاوری و توانمندی جوانان در میادین جنگ می باشد. در خصوص این بیان نیز که با بحث مطرح شده تضاد دارد باید سخن گفته شود.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه کرسی بیان کرد: آیا جوان گرایی در صورتی که پیران کارآزموده، متعهد و مومن حضور داشته باشند باز هم یک رشد، پیشرفت و شایسته سالاری محسوب می شود!؟ باید دانست که شایسته سالاری مهم تر از جوان گرایی است و برخی از انتصابات امیرالمومنین(ع) نیز بعضا به دلایل مصلحت خاص زمان صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha