یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دو

حوزه/ ۲۷۹نفر از زندانیان جرائم غیر عمد ومالی به مناسبت ایام فاطمیه آزاد و ۱۴۰۰ نفر هم به مرخصی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، امروز طی مراسمی همزمان با ایام فاطمیه که با حضور مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی و دیگر مسئولین استانی و شهری در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، ۲۷۹ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و ۱۴۰۰ زندانی دیگر نیز به مرخصی رفتند، همچنین در این مراسم ۸۰۰ بسته حمایتی در قالب یلدای فاطمی بین نیازمندان توزیع شد.

در این مراسم ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با تقدیر از ستاد دیه، بنیاد شهید استان و خیرین نیک سیرت که زمینه آزادی و مرخصی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کردند، اظهار داشت: باید به مقوله آسیب‌های اجتماعی با جدیت و به صورت عمیق نگاه کرد و با هم‌فکری و همکاری کمک کرد تا برنامه‌های پیشگیرانه از انجام و تکرار بزه توسط بزهکاران اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: از مهمترین اقدامات درخصوص پیشگیری از وقوع جرم، توجه به موضوع اشتغال و معیشت خانواده‌ها است، چرا که اگر بتوان شرایط اشتغال را فراهم کرد، آسیب‌های اجتماعی و اختلاف خانوادگی به حداقل می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به آزادی این تعداد از زندانیان در ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(س)، از آنها خواست که با خدای خود پیمان ببندند و به این جمع تعهد بدهند که در کنار خانواده‌های خود باشند و به عنوان افراد قانونمند زندگی خوبی داشته باشند.

در پایان این مراسم از تعدادی خیر از جمله سه دانشجویی که به مناسبت فارغ التحصیلی خود زمینه آزادی زندانی جرایم مالی را فراهم نموده بودند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و پس از آن احکام آزادی ۱۲ نفر از زندانیانی که به مناسبت ایام شهدات حضرت زهرا(س) آزاد شدند، به نمایندگی از تمامی آزاد شدگان این ایام به آنها تحویل شد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha