دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سشط

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و حوزه در کارهای فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه و حوزه با برنامه‌ریزی باید راهکارهای لازم برای رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق در جامعه را ارائه نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز به مناسبت هفته پژوهش در مراسم تجلیل از اساتید برتر پژوهشی دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و قدردانی از تربیت کنندگان نسل آینده در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: تجلیل از اساتید برتر در دانشگاه‌ها به تعبیری «یَدُ اللّهِ مَعَ الْجَماعَةِ» می‌باشد.

امام جمعه کاشان، به مزایای وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه ماندگار و مستقر باشد، باید امتیازات دانشگاه و حوزه مشخص و تبادل گردد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن برای تفرقه و جدایی بین حوزه و دانشگاه تلاش می‌کند اشاره کرد و یادآورشد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، قبل از انقلاب دانشگاه بی‌دین و حوزه بی‌سواد بود، با هجرت افرادی مانند مطهری و مفتح، به دانشگاه بی‌اساس بودن آن شعار ثابت شد تا حدی که وقتی بهترین اساتید دانشگاه از شهید مطهری برای تدریس فلسفه امتحان و مصاحبه می‌گیرند، اعتراف کردند که نمره بالاتر از بیست ندارند، ضمن اینکه توصیف و معنویت دانشگاه توسط شهید مطهری در حوزه، خط بطلانی بر بی‌دینی دانشگاه آن دوران کشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم افزایش اندوخته‌های عقلی و وحی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: امام کاظم(ع) فرمودند، انسان، یک رسول باطنی به نام عقل دارد و تمام پیشرفت‌های بشر بر مبنای عقل است، ولی مواردی هست که عقل به آن نمی‌رسد.

امام جمعه کاشان، با اشاره به تأسیس شعبه‌ای از موسسه امام خمینی(ره) در کاشان، خاطرنشان کرد: طرح ولایت آیت الله مصباح، منظومه فکری مقام معظم رهبری و بینش شهید مطهری از جمله موارد فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد که در کاشان و دانشگاه فرهنگیان توسط موسسه حضرت امام(ره) در حال انجام است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و حوزه در کارهای فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: اساتید دانشگاه و حوزه با برنامه‌ریزی باید راهکارهای لازم برای رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق در جامعه را ارائه نمایند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم دعوت دانشجویان در دانشگاه‌ها به انجام کارهای ارزشی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: دانشجو و دانش‌آموز اگر استاد یا معلم خود را در نماز جماعت و یا نماز جمعه ببیند، اثرگذاری و ماندگاریشان در کارهای ارزشی بیشتر خواهد بود.

در پایان این مراسم که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، از اساتید برتر پژوهشی دانشگاه پیام نور آران و بیدگل تجلیل شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha