یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه روحانیت و حوزه‌های علمیه مورد بغض و کینه دشمنان قرار گرفته‌اند، گفت: همه این‌ها ثمره اثرگذاری روحانیت به عنوان فرماندهان و جهت گذاران اصلی در میدان جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش بزرگ حوزویان خراسان به مناسبت گرامیداشت یوم‌ الله نهم دی با عنوان «سلوک انقلاب و بصیرت ماندگار»، امروز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست اظهار داشت: بعد از آنکه در جنگ احد به سبب نافرمانی و خیانت برخی‌ها، مسلمانان شکست سختی خوردند و شهدای گرانقدری تقدیم کردند، در بازگشت به مدینه دو آسیب جدی بوجود آمد که برای جامعه دینی پیامبر(ص) از شکست احد سنگین‌تر بود، یکی اینکه عده‌ای از اندیشه سست شدند که چرا، بیان می‌داشتند حق بودیم اما شکست خوردیم و گرفتار تردید در فکر و اندیشه شدند و مساله دوم نیز سستی در عمل بود و عده‌ای به دنبال شکست، اعتقاد داشتند دیگر قدرت تقابل با قریش را ندارند و گرفتار حزن و ناراحتی شدند که در همین راستا آیاتی نازل شد.

فراز و نشیب‌ها همواره در پرونده انقلاب جریان داشته است

وی با بیان اینکه آیات، دلالت بر آن داشت که چرا گرفتار حزن و اندوه شدید، در صورتیکه نباید شکست‌های مقطعی شما را به شرط برخورداری از ایمان، از مسیر بازدارد، تصریح کرد: امروز مردم بدانند که فراز و نشیب‌ها و تلخی و شیرینی‌ها لازم بوده و این سنت خداوند است که موفقیت‌ها و ناکامی‌ها همراه و توأمان باهم جاری در زندگی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمیختگی شیرینی‌ها و تلخی‌ها برای امتحان شدن انسان‌هاست، ابراز کرد: اقبال و ادبار باید با تنبه و بصیرت باشد و ما امروز دوران ادبار فتنه هستیم، اما باید از فتنه بعنوان یک فرصت استفاده کنیم و نخستین نتیجه این سختی‌های زمان، آزمون الهی است تا مومنین از دیگران تمیز داده شوند.

فتنه، آشکار کننده جوهره انسان هاست

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به آیه دوم سوره عنکبوت «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ» عنوان کرد: در پرتو فتنه‌ها، سختی‌ها و مصائب زمان، جوهره انسان‌ها آشکار شده و معین می‌شود چه کسانی همراه حسین(ع) و چه کسانی در مقابل اویند، اینجا باید با آزمون، صف مومنین از دیگران معین شود و امام راحل(ره) در چهل حدیث نیز به صراحت فرمودند که نهضت امام زمان(عج) محقق نمی‌شود مگر اینکه در سختی‌ها و فشارها، مومنین واقعی جدا شوند تا خداوند انسان‌های برگزیده خود را انتخاب کند.

شهادت، توفیق انتخاب بندگان صالح پروردگار در بطن حوادث است

وی با بیان اینکه خداوند صحنه‌ها را پیش می‌آورد تا میوه‌های رسیده و بندگان شایسته را برگزیند و شهادت نعمتی، بالاتر از همه نعمت‌هاست، ابراز کرد: شهید کسی است که حیات حیوانی خود را می‌دهد تا به حیات طیبه انسانی دست پیدا کند، در واقع شهید با دادن حیات جسمانی به جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار دست پیدا می‌کند و با این صحنه‌ها، گل‌های برجسته و شایسته قرب الهی را پروردگار بر می‌گزیند و آنان را گواه و شاهد بر بقیه می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید سختی‌ها و مشکلات پیش آید، فتنه‌ها ایجاد شود تا مومنان ورزیده و به تعبیر امام صادق(ع) خالص شوند، عنوان کرد: امتی که می‌خواهد اسلام را در سراسر جهان حاکم کند، باید قوی شود و ما جز در متن حوادث و سختی‌های زمان قوی نخواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اگر انقلاب، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل نکرده بود، ما امروز به این اقتدار و این همه پیشرفت دست پیدا نمی‌کردیم و انقلاب به ما آموخت در متن سختی‌ها رشد می‌کنیم، افزود: اگر تهدید و فشار دشمن نبود، ما هرگز به فکر اقتدار و قدرتمند شدن نمی‌رفتیم و ایستادگی را تمرین نمی‌کردیم.

وی ادامه داد: خداوند، انقلاب با شکوه اسلامی را زمینه ساز نهضت ظهور قرار داده و مردم پرچمدار انقلاب باید سختی‌ها را تجربه کنند و از آن سختی‌ها فرصت برای عروج گرفتن و خلق پیشرفت‌ها بسازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه خراسان از پیشتازان نهضت اسلامی‌اند و باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران مرگ تدریجی نظام استکبار را رقم زده و سنگر به سنگر نقشه آنان را می‌شکند، بیان کرد: انقلاب اسلامی گرچه همراه با فراز و نشیب بوده، اما هیچگاه همراه با توقف یا شکست نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که ملت اسلامی ایران عادت کرده‌اند تا در برابر فتنه ایستادگی و با بصیرت آن را تبدیل به فرصت کنند، اظهار داشت: اولین بار یک سناتور سال ۸۴ در کنگره آمریکا، اظهار کرد ما در ایران حکومت را با جنبش سبز از بین می‌بریم اما فتنه سال ۸۸ که حاصل ۲۰۰ روز عملیات با توهین به نظام، ارزش‌ها و مقدسات بود با همه حربه‌های دشمنان از بین رفت و مردم در ۹ دی تیر خلاص را به آنان زدند.

نهم دی، سالروز جوشش غیرت دینی ملت بزرگ ایران

وی سالروز نهم دی را جوشش غیرت دینی ملت بزرگ ایران دانست و خواست تا امروز نیز این غرور و بصیرت در موضوعات و صحنه سازی‌های دشمنان تبلور پیدا کند و ابراز کرد: به لطف خداوند ما مردمی مقاوم و ایستاده همراه با رهبری هشیار، حکیم و فرزانه هستیم که پیشاپیش همه نقشه‌های دشمنان را خنثی و به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

روحانیت، فرماندهان اصلی عرصه جهاد تبیین هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که کار فتنه خاموش کردن چراغ هاست تا نور را از بین ببرد، تأکید کرد: در برابر کار دشمنان، رسالت ما روشنگری است، امروز روحانیت و حوزه‌های علمیه مورد بغض و کینه دشمنان قرار گرفته، آنان با عمامه دشمنی دارند، روحانی را در صحن حرم مطهر رضوی به شهادت و طلاب عزیز را به شکنجه می‌رسانند و این همان بغضی است که در صدر اسلام نسبت به فرزندان رسول الله(ص) داشتند، اما بدانید که همه این‌ها ثمره اثرگذاری روحانیت به عنوان فرماندهان و جهت دهندگان  اصلی در میدان جهاد تبیین است.

آمار شهدای روحانی، در جریان اغتشاشات بیشتر از همه گروه هاست

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر آمار شهدای روحانی و طلاب حوزه‌های علمیه از همه اقشار بیشتر بوده و این افتخار بزرگی برای حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: حوزه‌های علمیه در صحنه عمل حضور دارد و این موجب بغض دشمنان شده است، بنابراین حوزویان رسالت سنگینی بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان گفته بودند اگر کشوری را خواستید صاحب شوید، آینده آن را بگیرید و اگر قصد آینده کشور را داشتید، نوجوانان و جوانان آن را از بین ببرید، یادآور شد: اگر اغتشاشات و فتنه‌ها نبود، این غیرت‌های دینی کجا خود را نشان می‌داد؟ امروز روز فریاد فاطمی شما حوزویان بصیر است، همانطور که حضرت زهرا(س) نیز پرچمدار اولیه جهاد تبیین و کسی بود که در تشخیص فتنه و انحراف و درک خطر مورد تهدید اسلام، ممتاز و بی‌نظیر عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در جهاد تبیین آنچه نیاز داریم از حضرت زهرا(س) فراگرفتیم و آن بصیرت در برابر دشمن، فریب نخوردن و تهدید را خوب فهمیدن است، به ضرورت بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: مهمترین درس این است که در برابر خطر باید فریاد زد، هرچند به قیمت شهادت باشد.

نهم دی، چراغ راه آینده نظام و انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه امروز روز فریاد است و حوزه‌های علمیه سربازان شایسته‌ای را برای نظام و انقلاب تربیت کرده‌اند و حتی همین ریزش‌ها و رویش‌ها نیز از برکات انقلاب است، اظهار داشت: در این صحنه‌های حساس، انسان‌ها ماهیت خود را نشان می‌دهند و لذا ۹ دی، چراغ راه آینده نظام و انقلاب است.

وی مهمترین ویژگی ۹ دی و حماسه‌های این روزهای انقلاب را مبتنی بر تولی و تبری، ولایت مداری و سربازی خالصانه نسبت به ولایت دانست و یادآور شد: همان دینی که ما را نسبت به خداوند متعال متعبد می‌کند، همان دین و عقلانیت می‌گوید نسبت به ولایت باید فرمانبردار مطلق و در حماسه‌های زرین، پیرو راه رهبر معظم انقلاب باشیم.

نظام اسلامی، نیازمند جهاد تبیین روحانیت و حوزه‌های علمیه است تا مکتب امام بماند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز رسالت حوزه‌های علمیه سنگین است و مردم نیازمند جهاد تبیین و امید آفرینی روحانیت هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، نگذارید ارتجاع رخ دهد و آنکس که باید نقشه دشمن را که به دنبال ارتجاع و بازگرداندن ما از هویت دینی به هویت غربی و شاهنشاهی است، افشا نموده و جهاد تبیین را برعهده بگیرند، روحانیت و حوزه‌های علمیه هستند تا مکتب امام بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که نباید گذاشت دشمن کشور را در بن بست معرفی کند، بیان کرد: گرچه امروز سختی و فشار داریم، اما انقلاب با سرعت به لطف خداوند پیش می‌رود و در آینده بر همه مشکلات غلبه می‌کنیم، چرا که نظام و انقلاب اسلامی آینده روشن در پناه مضجع نورانی امام رضا(ع) و ایمان به مسیر دارد.

عزتمندی و اقتدار در پرتو دین است

وی با بیان اینکه روحانیت سخنگوی دین بوده و مدارس، دانشگاه‌ها و مردم ما نیازمند بصیرت افزایی آنان هستند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران می‌دانند که بدون تردید، عزتمندی و اقتدار در پرتو دین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید قدردان ملت، نظام اسلامی، ولایت و دفاع کننده از سنگر باشند، گفت: امیدوارم به لطف الهی و با ایستادگی در برابر دشمنان، تحت رهبری رهبر معظم انقلاب، به فتنه فعلی نیز همچون همیشه غلبه و دشمن را در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شکست داده و حرکت انقلاب اسلامی را به سوی مقاصد بزرگ آن با تأسی به سیره حضرت زهرا(س) سرعت ببخشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha