دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

حوزه/ یکی از ائمه جمعه بوشهر گفت: باید در ایام سالروز حماسه نُهُم دی و سالگرد شهادت حاج قاسم، پویش وصیت‌نامه خوانی سردار دل‌ها فعال شود چرا که وصیت‌نامه حاج قاسم، درس‌نامه بصیرت و ایستادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه شهرستان دشتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خورموج، با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: بصیرت در فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی به معنای قدرت تشخیص حق از باطل و موضع و اقدام مناسب و بهنگام به نفع جبهه حق است.

امام جمعه شهرستان دشتی، گفت: امت اسلام در مقابل سختی‌ها اهل صبر و استقامت و اهل ثبات قدم هستند و اهل کوتاه آمدن و وادادن نیستند، در طول تاریخ هم ملتی چون ملت عزیز ایران، که چهل و چند سال است در مقابل سختی‌ها و فتنه‌های گوناگون صبر و استقامت کرده به پیش رفته و به هدف و مقصد رسیده و پیروز شده است.

وی با اشاره به ۱۲ دی ماه سالروز ارتحال عمار انقلاب، علامه مصباح یزدی و ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: تقارن زمانی آسمانی شدن عمار انقلاب و مالک اشتر انقلاب، یادآور این نکته حکیمانه است که در زیارت‌نامه‌های ائمه اطهار(ع) آمده است «قَتَلَ اَللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ اَلْأَلْسُنِ»، این تعبیر به این معنا است که همواره جریان معاند، با دو حربه جنایت می‌کرده است، یکی «بِالْأَیْدِی» یعنی با شمشیر و تفنگ و قتل و ترور شخصی و دوم «اَلْأَلْسُنِ» یعنی با زبان.

امام جمعه دشتی گفت: در برابر تبلیغات، رسانه، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، تحریف حقایق و ترور شخصیتی جریان باطل، جریان حق نیز باید با همین حربه در میدان کارزار باشد و هم با قدرت سخت (بِالْأَیْدِی) و قدرت نرم و جهاد تبیین (اَلْأَلْسُنِ) اقدام نماید، امیرالمؤمنین(ع) هم در جنگ صفین با دو سلاح شمشیر مالک اشتر، و زبان بصیرت‌بخش عمار یاسر می‌جنگیدند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: باید در ایام سالروز حماسه ۹ دی و سالگرد شهادت حاج قاسم، پویش وصیت‌نامه خوانی سردار دل‌ها فعال شود، چرا که وصیت‌نامه حاج قاسم، درس‌نامه بصیرت و ایستادگی است، در جنگ ترکیبی دشمن در اغتشاشات شکست خورد و لذا بدنبال ایجاد مشکلات اقتصادی و اخلال در بازار ارز است.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان ارزی در کشور، گفت: از مردم عزیز تقاضای صبوری و دشمن شناسی داریم، اما از دولتمردان هم انتظار اقدام جدی و موثر در کنترل تورم داریم، جنگ اقتصادی بی‌امان دشمن، میراث و بدهی بجا مانده از دولت ضعیف قبل و برخی بی‌تدبیری‌های‌ مسئولان اقتصادی دولت فعلی در سیاست گذاری‌ها، اجرا و نظارت است که باعث اختلال در بازار ارز، مسکن و خودرو شده است.

امام جمعه دشتی گفت: دولت باید تمام مسئولان را در حرکت جهادی منسجم کند و بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است، ناشی از فاصله گرفتن از شایسته سالاری و وجود برخی مدیران ناکارآمد جا مانده از دولت گذشته است، اگر دفاع مقدس قله افتخار و اقتدار ما شد، دلیل اصلی آن سپردن مسئولیت‌ها به اهلش بود و اگر مسئولیت‌ها به اهلش سپرده نشود، هرگز عدالت در جامعه محقق نخواهد شد.

خطیب جمعه خورموج گفت: گفت‌وگوی صادقانه با مردم و بیان علت تورم و گرانی‌ها و داشتن برنامه‌ای مدون و زیربنایی، تمرکز بر توان داخلی، اعتماد به جوانان ایرانی از انتظارت همه ما از دولت انقلابی است.

وی افزود: صدها رسانه غربی سعودی با میلیاردها دلار مکرر فراخوان دادند و شما نتیجه فراخوان آنها را دیدید، از آنطرف در روزهای گذشته فراخوان یک شهید خوشنام بدون رسانه و خرج دلار هم در سراسر کشور دیدیم.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به تشییع باشکوه شهید گمنام در شهرستان دشتی، اظهار داشت: مردم شهرستان دشتی هم ظرف چند روز گذشته میهمانی عزیز داشتند و درود بر شما که خوب استقبال و تشییع کردید، همه آمدند، زن و مرد و پیر و جوان اعلام کردند الگوی واقعی ما ملت ایران، این شهدا هستند نه چند سلبریتی سست ایمان و فریب خورده.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha