یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نشست

حوزه / فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، کاهش فرزند آوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته سیاست‌های غلط کنترل جمعیتی به صورت گسترده در اغلب رسانه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز در جلسه طرح جوانی جمعیت با اشاره اینکه در حوزه جمعیت یک خیانت در کشور اتفاق افتاد، اظهار داشت: باید طرح‌های حمایتی برای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان داشته باشیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه برنامه‌ریزی و حمایت از فرزندآوری باید با اطلاعات دقیق ازدواج، طلاق و تولد به تفکیک شهرستان‌های مختلف استان باشد تا بتوانیم این طرح‌ را اجرا کنیم، ادامه داد: خارج از طرح‌های حمایتی دولت برای فرزندآوری، لازم و ضروریست در استان اقدامات اساسی برای جوانی جمعیت نیز انجام دهیم.

سردار خرم دل، کاهش فرزند آوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته سیاست‌های غلط کنترل جمعیتی به صورت گسترده در اغلب رسانه‌ها صورت گرفته است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر اینکه کاهش فرزندآوری در جامعه و پیرشدن جمعیت، ریشه در باورهای غلط فرهنگی دارد، افزود: اصلاح این وضعیت نیازمند فرهنگ سازی است.

وی برجسته سازی خانواده‌های دارای ۴ فرزند در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید این خانواده‌ها را برجسته کنند و شهرداری فضای شهر را با تبلیغات فرزندآوری پررنگ کند.

زیرساخت‌های لازم را برای ازدواج آسان و فرزند آوری آماده کنیم

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر مجرد در کشور وجود دارد، گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای ازدواج آسان و فرزند آوری را آماده کنیم تا جوانان در این عرصه تشویق شوند.

شهرام مهدوی مطلق افزود: یکی از مشکلات اساسی برای خانواده‌ها در حوزه ادارات و کارمندان هستند که زوجین در شهرهای مختلف مشغول فعالیت اداری بوده و گاهی با قانون‌های سخت‌گیرانه مانع از فعالیت آن‌ها در یک شهر می‌شوند.

سپاه فتح طرح‌هایی در جهت حمایت از رشد جمعیت را اجرا می‌کند

سرهنگ عباسی معاون اجتماعی سپاه فتح استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب و موضوع فرزندآوری که یکی از چالش‌های مهم در جامعه است، سپاه فتح طرح‌هایی در جهت حمایت از رشد جمعیت اجرا خواهد کرد.

سرهنگ عباسی افزود: این طرح‌ها در حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج آسان، کاهش طلاق و جلوگیری از چالش‌های ناباروری است.

وی به طرح‌های حمایتی برون سازمانی هم اشاره کرد و گفت: راه اندازی کلینیک‌های سیار مشاوره‌ای در موضوع ازدواج، طلاق، مشاوره، تغذیه و مهارت‌یابی و همچنین مهیا کردن جهیزیه ارزان قیمت برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک طلبه قم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مشکلات اقتصادی و معیشتی و نبود آینده ای روشن برای فرزندان علت تامه و کامل کاهش فرزند آوری است.