شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مصلح

حوزه/ حجت الاسلام مصلح مبارزه با جهل را یکی از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حرکت سواد آموزی، حرکت بسیار خوبی است، زیرا علم و دانش باعث تکامل و پیشرفت جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت هفته سوادآموزی صبح امروز رئیس اداره سواد آموزی شهرستان به همراه جمعی از آموزشیاران با حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه دشتستان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان در این دیدار با گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: نهضت سواد آموزی یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب با هدف ریشه کنی بی سوادی در کشور شکل گرفت و تاکنون خدمات خوبی را انجام داده است.

وی در ادامه مبارزه با جهل را یکی از اهداف انقلاب اسلامی خواند و افزود: از اوایل تاسیس نهضت سواد آموزی تاکنون به وسیله افراد با اخلاص، باتقوا و با کمترین امکانات در حال فعالیت است که به نوعی از اوایل اسلام توسط پیامبر اکرم (ص) این ضرورت ایجاد شد به همین جهت این راه، راه مقدسی است.

امام جمعه دشتستان فعالیت در نهضت سواد آموزی را فعالیت سختی دانست و بیان داشت: حرکت سواد آموزی، حرکت بسیار خوبی است، زیرا علم و دانش باعث تکامل و پیشرفت جامعه می شود.

وی تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی(ره) را بسیار کار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: این کار از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت. تشکیل نهضت سواد آموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha