دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: سردار سلیمانی هر چه داشت را از برکت اهل بیت، سیدالشهدا(ع) و حضرت زهرا(س) و سعادت ابدی را در گرو همراهی با ولایت می‌دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی شب گذشته در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در مسجد علی اصغر(ع) ارومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در دیدگاه دین، اظهار داشت: انسان‌ها با زمان تربیت می‌شوند و شخصیت اجتماعی و فرهنگیِ فرزندان توسط خانواده، مدرسه، رسانه‌ها و محیط‌های اجتماعی ساخته می‌شود بنابراین شکل، فرم و محتوای هر کدام از این منابع، نسبتا مشابه شکل، فرم و محتوای شخصیتِ روانی، اجتماعی و هویت فرهنگی جوانان خواهد بود.

وی افزود: حق طبیعی هر تربیت شونده و تربیت پذیر، داشتن یک مربی دلسوز و آگاه است که خودش دارای حداقل نواقص و عیوب باشد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تأکید بر پرهیز از هرگونه تبعیض میان فرزندان، ادامه داد: برخورد کریمانه و توأم با احترام با فرزند، شخصیت او را در جامعه تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: آشنا سازی کودک با اصول دین از سفارشات اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: توجه به بازی و تفریح کودک خیلی ضروری است و این مسئله در کنترل خشم و رعایت حقوق دیگران موثر می‌باشد.

وی افزود: اصل تغافل در برابر رفتارهای زشت کودک یک ابزار مفیدی برای رشد و تربیت خوب او در خانواده و جامعه است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی از برکات انقلاب اسلامی و از یادگاران و از شاگردان امام راحل بود که خودش را فدا و مطیع محض ولایت می‌دانست، حتی در وصیت نامه‌شان هم سفارش به تبعیت و پیروی از ولایت داشت.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی هر چه داشت را از برکت اهل بیت، سیدالشهدا(ع) و حضرت زهرا(س) و سعادت ابدی را در گرو همراهی با ولایت می‌دانست.

حجت الاسلام جباری افزود: سردار سلیمانی در زمان حیات سعید خودشان، نقشه استکبار جهانی را در منطقه به هم زد و زمانی که اکثر کشور سوریه و عراق به دست داعش افتاده بود، با راه‌اندازی و تشکیل جریان‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون این منطقه را از وجود داعش پاک کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha