یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست هم اندیشی مسئولان حوزه علمیه و بنیاد نخبگان استان یزد

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مسئولان حوزه علمیه و بنیاد نخبگان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز نشست مشترک مسئولین حوزه علمیه و بنیاد نخبگان استان یزد با موضوع حمایت از روحانیت و طلاب نخبه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس و کادر مدیریت حوزه علمیه استان یزد به گزارشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای روحانیون و طلاب حوزه علمیه یزد پرداختند.

در ادامه این نشست دکتر مفتاح زاده مدیر امور نخبگان استان یزد با بیان تحولات اخیر بنیاد نخبگان از حضور فعال روحانیت و طلاب نخبه در این بنیاد استقبال کرد.

حجت الاسلام مروتی از دیگر مسئولین بنیاد نخبگان، ضمن معرفی طرح نخبگانی شهید احمدی روشن از حضور طلاب در این طرح سخن گفت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که کار فرهنگی یعنی ایجاد احساس مسئولیت، عنوان کرد: برای نمونه شیخ ابراهیم زکزاکی به عنوان یک روحانی نخبه توانست قریب به ١۵ میلیون نفر را در نیجریه با فعالیت‌های خود به مذهب شیعه هدایت کند.

حجت الاسلام مروتی افزود: در هر کجا نخبه‌ای احساس مسئولیت کرد و به فعالیت پرداخت و شرایط نیز فراهم بود، دستاوردهای چشمگیری ایجاد شد.

در پایان این نشست نیز مدیر حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: جلسه‌ای با حضور اساتید و مدیران مدارس علمیه یزد در بنیاد نخبگان برگزار گردد و پنج نفر از روحانیون و طلاب برای طرح نخبگانی شهید احمدی روشن معرفی خواهند شد.

گفتنی است، طرح نخبگانی شهید احمدی روشن طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی، فناورانه با الگوبرداری از شیوه‌های آموزشی مربی‌محور در کشور می‌باشد که این طرح از سوی بنیاد ملّی نخبگان طراحی و از سال ۱۳۹۶ اجرایی شده است.

در این طرح، هسته‌های نخبگانی با هدف افزایش سطح کیفی آموزش و تسهیل کسب تجربه در دنیای واقعی، با همکاری متقابل خبرگان علمی، شرکت‌های صنعتی، مؤسسات پژوهشی و با حضور فعال حوزویان و دانشجویان مستعد و دانش‌آموختگان برگزیده تشکیل می‌شود و در طول طرح، استادان خبره حوزوی و دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی پس از شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، مجموعه‌ای از مستعدان علاقه‌مند را انتخاب کرده و به ‌صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل مسئله‌ای واقعی می‌پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha