سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
س

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه نخستین کسی که جنگ شناختی را مطرح کرد، شهید حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: این شهید بزرگوار معتقد بود که باید از ظرفیت نخبگان برای تبیین جنگ شناختی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه از اساتید حوزه علمیه قم، شب گذشته در جمع نمازگزاران در مسجد چهارده معصوم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، با بیان اینکه مکتب معرفتی و مدیریتی شهید سلیمانی را می‌توان به حکمرانی مقاومت تعبیر کرد، اظهار داشت: مکتب حاج قاسم، ابعاد مختلفی دارد که یک ساحت آن مربوط به حکمرانی مقاومت است، حکمرانی شهید سلیمانی مبانی و اصولی دارد که از آنها یک آثار هویتی در شخصیتش نمایان شده بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه مبانی الگوی حکمرانی در مکتب سلیمانی دارای توحید محوری، ولایت مداری و آخرت گرایی است، گفت: توحید محوری بنیادی‌ترین مبانی است که در الگوی حکمرانی شهید حاج قاسم وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، با اشاره به اینکه نخستین کسی که جنگ شناختی را مطرح کرد، شهید حاج قاسم سلیمانی بود، افزود: این شهید بزرگوار معتقد بود باید از ظرفیت نخبگان برای تبیین جنگ شناختی استفاده کنیم، علم و حکمت بنیان از اصول مهم حاج قاسم بود و تأکید داشت که حکمرانی مقاومت باید براساس علم و حکمت باشد.

وی به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تدبیر، برنامه‌ریزی، شجاعت، قاطعیت، ریسک پذیری، وحدت آفرینی، استفاده از ظرفیت اهل سنت، اعتماد به نفس واقع بینانه، تواضع و فروتنی، سعه صدر و دریا دلی بودن، مشورت پذیری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی هدایت گرایانه، دفاع از مظلومان، از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در مدل حکمرانی، مبانی و اصولی داشت، گفت: در جبهه‌سازی مقاومت بین الملل، شهید سلیمانی سیاست‌گذاری داشت و مقررات را تعیین می‌کرد و ضمن ایجاد ساختار، گفتمان سازی می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه یادآور شد: باید الگوی حکمرانی حاج قاسم سلیمانی را در حوزه مسکن، علم و فرهنگ به کار ببریم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha