شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر / همایش دانش آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهرا و گرامیداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت آیت‌الله‌ گلپایگانی همواره دغدغه اسلام را داشت، گفت: ایشان یکی از دلسوزان نظام اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن صافی در همایش تجلیل از مقام علمی و تبلیغی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا در قم برگزار شد با اشاره به گذشت یک سال از ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی اظهار داشت: در ابتدا از حضور شما سروران گرامی و همچنین پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی با اشاره به روحیات و خصوصیات آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی ابراز داشت: ایشان علاوه بر تألیف بیش از ۱۰۰ کتاب، اهتمام ویژه‌ای به امر تبلیغ داشتند از همین رو مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) را تأسیس کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صافی ابراز داشت: بعد از ظهور و بروز فضای مجازی و ارتباطات جدیدی که رخ داد، ایشان گفتند که امروز با گذشته فرق دارد به‌طوری‌که برای پیشبرد امور دینی و اهل‌بیت نیاز به مبلغین به‌روز داریم، ازاین‌رو این مؤسسه پایه‌گذاری شد.

وی با بیان این که در یک دهه گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ مبلغ دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، بیان داشت: اکثر این مبلغان در زمینه فقهی آموزش‌دیده و پاسخگوی شبهات هستند و در طی این سال‌ها به نقاط مختلف کشور به‌خصوص به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعد از رحلت ایشان این مؤسسه در خدمت مکتب تشیع بوده و مسیری گهرباری که این عالم وارسته ترسیم کرده‌اند طی شده است.

وی خطاب به مبلغان حاضر در جلسه گفت: با کسب علم در نظریات و احادیث آمادگی پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی و ماهواره‌ای را داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صافی در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیام رهبر انقلاب در پی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: در پیام رهبری هم ایشان اشاره داشتند که حضرت آیت الله گلپایگانی یکی از دلسوزان نظام اسلامی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha