چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
زاهددوست امام جمعه خورموج

حوزه/ ‎حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به حضور پیکر مطهر شهید خوشنام در مصلای جمعه گفت: الگوی واقعی ما ملت ایران این شهدا هستند نه چند تا سلبریتی سست ایمان و فریب خورده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه های نماز جمعه خورموج با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم از مادران و همسران شهدا گفت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم حضرت ام‌البنین(س)، توجه به‌زمان و مسائل مربوط به‌آن است به گونه ای که پس از واقعه عاشورا از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلائیان را به‌گوش نسل‌های آینده برساند.

وی بیان کرد: این بانوی بزرگوار در پرستاری از فرزندان حضرت زهرا (س) چیزی کم نگذاشت و در کنار انجام وظایف همسری و مادری، همه خصایص یک بانوی تراز مکتب الهی را در وجود خود متجلی ساخت تا آنجا که برای همیشه تاریخ همسران و مادران شهدا، درس صبر و ایستادگی، ایثار و تبعیت از ولایت را از حضرت ام‌البنین (س) هدیه گرفته‌اند.

‎امام جمعه خورموج مادران صبور شهدا را ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی دانست و افزود: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند. سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

‎حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به حضور پیکر مطهر شهید خوشنام در مصلای نماز جمعه گفت: شهدا الگوی واقعی ملت ایران این شهدا هستند نه چند سلبریتی سست ایمان و فریب خورده.

وی با بیان اینکه شهدا ‎دژ مستحکم ولایت فقیه هستند گفت: بدانید که ما به قیمت جان از این یادگار امام و اسلام دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم گردی بر صورت خورشید انقلاب بنشیند و اگر شما نگران عفت و حجاب زنان و ناموس جامعه بودید با شما عهد می‌بندیم حافظ میراث حضرت زهرا باشیم.

خطیب جمعه خورموج با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ش اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت «حیاء» و «غیرت» است. این دو از نشانه‌های اصلی ایمان است و بدون آن ایمان معنایی ندارد.

‎حجت الاسلام زاهددوست گفت: با وجود تخریب گسترده علیه حجاب و عفاف، موج حجاب‌خواهی زنان در غرب واقعیتی غیرقابل انکار است؛ تصویب قانون منع حجاب در کشور به‌اصطلاح مهد دموکراسی، یعنی فرانسه تنها یکی از اقرارهای عملی نظام سرمایه‌داری به این حرکت به‌شدت رو به رشد زنان در غرب است.

‎وی با بیان اینکه مبارزه با حجاب و عفاف به بهانه آزادی بزرگ‌ترین و ننگین‌ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده‌اند تصریح کرد: حجاب در و دیوار مستحکمی است که دزدان نتواند شرف و آبروی زنان را به یغما ببرند. مگر کسی به نام آزادی در خانه‌اش را باز می‌گذارد یا دیوار خانه و باغش را خراب می‌کند که زنان و بانوان ما به نام آزادی حجاب خود را بردارند؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha