سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / امام جمعه بندر خمیر گفت: مادران شهداء امروز آیینه تمام نمای جهاد تبیین هستند که با گذشت خود، ایثار و فداکاری را برای بشریت ترویج کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: در شرح اوصاف متقین یکی از مهمترین برجستگی‌هایی که مطابق بیان امیرالمؤمنین(ع) در آنها وجود دارد، صدق گفتار است.

وی افزود: صداقت آنچنان با عظمت است که خداوند وقتی می‌خواهد مسیر ایمان را ترسیم کند، مصاحبت و انس با اهل صدق را بال مهم آن می‌داند (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ‌ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقینَ) و مطابق به استناد شیعه و سنی، منظور خداوند از صادقین در این آیه، اهل بیت(ع) است.

خطیب جمعه بندر خمیر، افزود: در همین حوادث و فتنه اخیر مهمترین اسلحه دشمن دروغ بود و به گفته مسئولان کشور بیش از ١٧ هزار خبر دروغ تولید و نشر داده شد که دلیل عمده کسانی که در این حوادث فریب خوردند نیز به گفته خودشان اسیر شدن در خبرسازی‌های دروغ فضای مجازی دشمن بوده است.

حجت الاسلام صالحی، با بیان اینکه ١٣ جمادی الثانی مصادف با سالروز ام الشهدای کربلا و روز تکریم از مادران و همسران شهداء است، یادآور شد: مادران و همسران شهدا به تأسی از حضرت ام البنین(س) چنان صبری از خود نشان دادند که امروز دنیا در مقابل این گذشت و ایثار آنان سر تعظیم فرود آورده است.

وی تصریح کرد: مادران شهداء امروز آیینه تمام نمای جهاد تبیین هستند که با گذشت خود، ایثار و فداکاری را برای بشریت ترویج کردند.

امام جمعه بندر خمیر بیان کرد: خانواده‌ها نسبت به معرفی خانواده شهداء و تشریح اهداف آنان به عنوان یک عنصر تربیتی، فرزندان خود را از تهاجمات فکری و انحرافات عقیدتی نجات دهند و به یاد داشته باشند که این فرصت امروز پیش روی ماست.

حجت الاسلام صالحی گفت: متأسفانه برای چندمین بار نشریه‌های کشورهای اروپایی خصوصا نشریه فرانسوی اقدام به توهین به مقدسات ملت ایران کرده و به توجیه حمایت از اغتشاشگران با طراحی برنامه موهنی، علیه مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و نهاد روحانیت توهین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سابقه همه بدخواهان انقلاب این نکته را برای ما یادآوری می‌کند که هر زمان دشمنان ما نسبت به رسیدن اهداف خود ناامیدتر شدند، با افعال وقیحانه‌ای این عصبانیت و شکست خود را خصوصا در اغتشاشات خیابانی اظهار می‌کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha