یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پنجمین نشست هم اندیشی جذب و پذیرش حوزه علمیه یزد

حوزه/ پنجمین نشست هم‌اندیشی جذب و پذیرش حوزه علمیه یزد با حضور مدیران مدارس علمیه یزد و با دعوت از مدیر حوزه علمیه خواهران و یکی از روحانیون فعال مدارس امین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، بعد از ظهر امروز پنجمین نشست هم‌اندیشی جذب و پذیرش حوزه علمیه یزد با حضور مدیران مدارس علمیه یزد و با دعوت از مدیر حوزه علمیه خواهران و یکی از روحانیون فعال مدارس امین برگزار شد.

این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد اعضا در هفته گذشته آغاز شد و در ادامه این نشست حجت الاسلام خوش اندام روحانی طرح امین در مدرسه نمونه دولتی ملک ثابت به تشریح فضای فکری دبیرستان‌ها نسبت به حوزه‌های علمیه پرداخت.

وی عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان و چه بسا مدیران، معاونین و معلمان مدارس شناخت صحیح و کاملی از حوزه‌های علمیه در بخش‌های مختلف ندارند و این مساله بعضا با تبلیغات سوء دشمنان حوزه، به شناخت غلط هم می‌انجامد.

حجت الاسلام خوش اندام، ادامه داد: امروز در حوزه‌های علمیه روحانیون نخبه بسیاری فارغ التحصیل شده‌اند که در کنار تحصیلات حوزویشان مدارج علمی دانشگاهی بسیاری چه در میهن عزیزمان و چه در کشورهای دیگر را طی کرده و به علومی همچون ریاضی، پزشکی و زبان مسلط هستند.

حجت الاسلام خوش اندام با بیان این مطلب که تاریخ حوزه سرشار از افرادی است که در عرصه‌های مختلف اعم از خدمت به جامعه، علم و بشریت بی بدیلند، یادآور شد: نخبگان و افراد موفق حوزوی اگر در مدارس متوسطه حاضر شوند و با دانش آموزان به گفت‌وگو بپردازند، این مساله باعت می‌شود تا شناخت و درک صحیحی از حوزه و آینده حوزوی برای دانش‌آموزان ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز با بیان اینکه از بین ۲۸ استانی که تحت پوشش حوزه علمیه قم هستند، از نظر جمعیت یزد ۲۴ امین استان و از نظر پذیرش در حوزه سوم است، به بیان پیشنهاداتی در مورد پذیرش حوزه پرداخت که از جمله این پیشنهادات می‌توان به لزوم استفاده از ظرفیت طرح‌های صالحین و نیز تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی‌پور دبیر این نشست هم با جمع‌بندی مطالب عنوان شده، گفت: جلسه‌ای با مدیران مدارس علمیه خواهران استان برگزار خواهد شد، تا ضمن تشریح روند پذیرش حوزه برادران از این ظرفیت نیز در راستای انعکاس جذب و پذیرش در خانواده‌ها و مخاطبین استفاده شود.

در پایان این نشست از فعالیت‌های تبلیغی حجت الاسلام خوش اندام تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha