یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: آزاد بودن در توهین به مقدسات و اعتقادات دیگران هیچ سنخیتی با دموکراسی که غربی‌ها همواره از آن دم می‌زنند و بدان افتخار می‌کنند ندارد، بلکه این نوع رفتار دوگانه نشان می‌دهد که یک زوال اخلاقی و اعتقادی در کشورهای غربی روز به روز در حال رشد و گسترش است.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: توهین به اعتقادات ادیان الهی به هر شکل گناه و شرعا حرام است، با این وجود در سال‌های اخیر شاهد موج عظیمی از این توهین‌ها علیه ادیان آسمانی هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: در هفته‌ اخیر نشریه جنجال برانگیز فرانسوی «شارلی ابدو» دوباره اقدام به توهین به مقدسات دینی مسلمین و جهان اسلام نمود، البته این اولین مورد و آخرین مورد این نشریه معلوم الحال نبوده و نیست.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: این‌که یک نشریه به راحتی بتواند مقدسات دینی و مذهبی یک آیین را اینگونه تخریب کند را نباید آزادی بیان تعریف کرد، بلکه این دست اقدامات نشان از بی بندوباری در جهان غرب دارد که در آن حرمت ادیان الهی هیچ جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: توهین‌های مکرر نشریه «شارلی ابدو» به مقدسات مسلمین با اهداف مختلف صورت می‌گیرد، گاهی شخصیت رسول اسلام(ص) را مورد توهین قرار می‌دهد و گاهی مبانی و اصول دینی مسلمانان و بعضا هم دیده شده که داشته‌های دیگر ادیان الهی را به سخره گرفته که این روند مخالف آزادی است که خداوند برای انسان‌ها قرار داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران، افزود: آزاد بودن در توهین به مقدسات و اعتقادات دیگران هیچ سنخیتی با دموکراسی که غربی‌ها همواره از آن دم می‌زنند و بدان افتخار می‌کنند ندارد، بلکه این نوع رفتار دوگانه نشان می‌دهد که یک زوال اخلاقی و اعتقادی در کشورهای غربی روز به روز در حال رشد و گسترش است.

وی با اشاره به اینکه توهین به اسلام و رسول خدا(ص) هرگز نمی‌تواند خللی در این آیین ایجاد کند، عنوان داشت: اسلام از چنان استحکامی برخوردار است که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را مورد هجمه قرار دهد، زیرا اگر اینگونه نبود در طول ۱۴ قرن اخیر این دین به کلی از بین رفته بود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: امروز خواسته مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان الهی، برخورد قانونی و قاطع با مدیران نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» است، زیرا این نشریه با توهین‌های مکرر خود به دنبال از بین بردن ایمان و اعتقادات امت‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha