دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تکریم و تجلیل از آیت الله محمدعلی نوروزی همدانی

حوزه/ مراسم تکریم و تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی همدانی، امام جمعه سابق اسلامشهر از سوی طلاب و فضلای استان همدان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فراشی در جلسه تکریم و تجلیل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی همدانی، امام جمعه سابق اسلامشهر که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در قم برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۰۸ سوره یوسف فرموده است: «قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَی اللَّهِ عَلَی بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی / بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم!»

وی ابراز داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی همدانی وقتی به اسلامشهر تشریف آوردند، بنده ۱۹ ساله بودم و در حال حاضر، ۶۱ سال سن دارم؛ گرچه از محضر ایشان به صورت مستقیم، تلمذی نداشتم؛ اما خوشبختانه ارتباطات و اتصالات بسیاری با ایشان داشته ام که مفید فایده بوده است.

مشاور عالی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام خاطرنشان ساخت: یکی از جاذبه های ویژه برای بنده و دیگر طلاب، شخصیت آیت الله نوروزی است که حتی ایشان در نحوه پوشیدن عبا هم دقت های لازم را داشتند و سلوک ایشان دیدنی است.

سخنران این جلسه بیان داشت: خلوص آیت الله نوروزی، از دیگر ویژگی های شخصیتی ایشان است که هنگام برگشت به قم، تقریبا همه حضار گریه می کردند که نشانه اخلاص این عالم ربانی است.

حجت الاسلام والمسلمین فراشی اظهار داشت: نبی مکرم اسلام در روایتی فرمودند: «إنّ مَثَلَ العُلَماءِ کمَثَلِ النُّجومِ فی السّماءِ یُهتَدی بِها فی ظُلُماتِ البَرِّ و البَحرِ ، فإذا انطَمَسَتِ النُّجومُ أوشَکَ أن تَضِلَّ الهُداةُ / مَثَل عالمان، مثل ستارگان آسمان است که در تاریکی های دشت و دریا به وسیله آنها راهیابی می شود و هرگاه ستارگان ناپدید شوند، راهْ بلدها در آستانه گم کردن راه قرار می گیرند».

تقدیر از امام جمعه‌ای با ۴۲ سال خدمت در اسلامشهر تهران

وی با اشاره به مراتب علمی آیت الله نوروزی، ابراز داشت: ایشان علاوه بر گذراندن دروس خارج فقه و اصول و اشارات بوعلی سینا، دانش آموخته مدرسه عالی قضایی در اول انقلاب بوده اند که در آن زمان، بسیار مقام علمی بالایی بود؛ اما با وجود پیشنهادات کاری فراوان، در بین مردم بودن را دوست داشتند و امامت جمعه اسلامشهر را پذیرفتند.

امام جمعه اسلامشهر خاطرنشان ساخت: ایشان روستای قاسم‌آباد شاهی را تبدیل به کلانشهر اسلامشهر نموده و تلاش های بسیاری در این مسیر انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فراشی در پایان بیان داشت: ایشان در سلوک سیاسی نیز مطیع امام راحل بوده و همواره برای انقلاب تلاش های بسیاری انجام دادند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند متعال در آیه ۲۰ سوره توبه فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ / آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانهایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز و رستگارند!».

وی اظهار داشت: نزدیک به نیم قرن گذشته به امر امام راحل، طلبه ای در یک خطه معروف نزدیک تهران، حضور پیدا کرده و نزدیک به ۵۰ سال در امورات مختلف مردم فعالیت می نماید که بسیار مثمرثمر بوده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: ایشان حضور پررنگ در جبهه های حق علیه باطل داشته و با درایت های ایشان، اسلامشهر از گزند مخالفان نظام در أمان مانده است.

نماینده طلاب و فضلای همدان خاطرنشان ساخت: ایشان مورد اعتماد مردم بوده و حتی قبوض خمس مردم را نزد خود نگه می داشت و می گفتند که این قبوض، امانت مردم است و اگر او نیامد بگیرد، بنده باید آن را به عنوان امانت نگه دارم.

تقدیر از امام جمعه‌ای با ۴۲ سال خدمت در اسلامشهر تهران

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه زوایای پنهان معنوی ایشان باید به عنوان درس برای خود بازخوانی نماییم، بیان داشت: در آستانه ۱۹ دی قرار داریم و بیت فقیه بصیر و عالیقدر، حضرت آیت الله نوری همدانی در ۱۹ دی که ریشه انقلاب اسلامی با برگزاری چهلم شهدای ۱۹ قم در تبریز، تهران، مشهد، همدان، یزد و اصفهان به وجود آمد، گرمای نفس انقلاب را انتشار داد.

وی اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی در همان ۱۹ دی، از مجروحین و صدمه دیدگان آن حادثه است و افتخار شاگردان مکتب امام صادق (ع) این است که هجرت آنان هم مایه اثرگذاری است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مسئولیت روحانیت هیچ وقت تعطیل بردار نیست و همیشه در صحنه است و به وظیفه خود عمل می کند.

نماینده طلاب و فضلای همدان خاطرنشان ساخت: امروز مردم انقلابی قم همانند روزگاران ابتدایی انقلاب که با تظاهرات خود از امام راحل پشتیبانی می کردند، از رهبر معظم انقلاب نیز به صورت پرشور و پرحرارت حمایت کرده و از دولت فرانسه و نشریه وقیح شارلی ابدو برائت جستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان بیان داشت: ما از بصیرت ۱۹ دی، خطوط و جریانات امروز و حرکات ددمنشانه را می شناسیم؛ حرکاتی همچون اغتشاشات اخیر که آغوش درمانی، دغدغه آنان بود؛ نه از فقر و مشکلات اقتصادی.

تقدیر از امام جمعه‌ای با ۴۲ سال خدمت در اسلامشهر تهران

یادآور می شود: در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی همدانی از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha