یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آقایی

حوزه/ کارگردان فیلم سینمایی «عینک» بیان کرد: این فیلم سینمایی تلاش دارد با پرداختن به اخلاقیات کاری شریف در سینما باشد.

رضا آقایی، کارگردان فیلم سینمایی «عینک» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: سینمای کودک، گونه‌ای شریف در سینماست که سالهاست مهجور واقع شده است، در صورتیکه این شکل از فیلمسازی می‌تواند تبعات بسیار مثبتی برای کل سینما داشته باشد. یکی از تبعات مثبت این ژانر، تربیت مخاطب برای سینمایی است که می‌خواهد رویکرد فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: سینمای کودک، گونه مورد علاقه من در فیلمسازی است. برای همین هم اولین فیلمم را در این ژانر تولید کردم. برای شروع نیز کوشیدم کاری را روی پرده بفرستم که پیامی شریف داشته باشد. «عینک» فیلمی سرشار از موضوعات اخلاقی است. این کار در ظاهر عنوان دینی ندارد اما در داستان بسیاری از موضوعات با مفاهیم دینی پیوند خورده است.

این کارگردان تأکید کرد: این فیلم سینمایی به همزیستی انسانی در زندگی اشاره دارد. فیلم می‌گوید مهم نیست که از چه نژاد و زبانی هستید، بلکه آنچه اهمیت دارد توجه به اخلاقیات والای انسانی است. این فیلم به نوعی برادری دینی را هم تبلیغ می‌کند. برای مثال همزیستی، دوستان افغانستانی در کنار مردم کشورمان گواه بارز این ادعاست. نکته دیگری که در فیلم روی آن تاکید داریم سبک زندگی ایرانی – اسلامی است.

آقایی بیان کرد: فیلم داستان چند کودک است که تلاش می‌کنند عمل ثوابی انجام دهند. همچنین در این کار رفتاری که فرزندان با والدین دارند بر پایه احترام و عشق استوار است. «عینک» به کودکان می‌آموزد اگر کار اشتباهی کردند هیچگاه در پی مخفی کردن آن نباشند بلکه باید درصدد جبران آن بر بیایند. نکته دیگری که در این فیلم وجود دارد این است که پدر و مادر بهترین افرادی هستند که می‌توان به آنها اطمینان کرد.

این کارگردان در انتهای سخنانش تصریح کرد: متأسفانه از فیلم‌های فرهنگی آنگونه که باید حمایت نمی‌شود. «عینک» از جمله این آثار است که در شرایط نامناسبی روی آنتن رفت. جدا از موقعیت بد نمایش تبلیغاتی هم برای این کار در نظر گرفته نشد. این امر نشان می‌دهد توجه به کارهایی که در آنها اخلاقیات محور است چندان در بحث اکران خریدار ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ☀️نور چشم👁️ CA ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام آقا جان! در دیدار دیروز خطاب به مداحان فرمودید:«مداحی، میراث شیعه و یک هنر مرکّب است که از ترکیب صدای خوش، شعر خوب، آهنگ مناسب و محتوای فاخر ایجاد می‌شود و باید همچون سایر متون ارزشمند دینی همه ارکان آن زیبا باشد.» فرزندان شهدا، ميراث دار ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستند! مثل فرزند شهید طلبه مجید عسگری جمکرانی (https://defapress.ir/274838)! و مداحی زیبای او به یاد پدر... و زینب (س)! مَا رَأَیْتُ إلّا جَمِیلاً؛ چیزی جز زیبایی ندیدم! سلام حاج عسگری! پسر پاکِ شما نا بینا نیست... این ما هستیم که نهایت بی امکاناتی و صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ در مرتبه ی را داریم تجربه می کنیم. شهدای مدافع حرم پیامبران زمان ما هستند!🔸وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ إِلَّا إِنَّهُمْ لَيَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَيَمْشُونَ فِي الْأَسْوَاقِ وَجَعَلْنَا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ وَكَانَ رَبُّكَ بَصِيرًا. وَقَالَ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا لَوْلَا أُنْزِلَ عَلَيْنَا الْمَلَائِكَةُ أَوْ نَرَى رَبَّنَا لَقَدِ اسْتَكْبَرُوا فِي أَنْفُسِهِمْ وَعَتَوْا عُتُوًّا كَبِيرًا. [ما هيچ يك از رسولان را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه غذا مي‏خوردند و در بازارها راه مي‏رفتند، و بعضي از شما را، وسيله امتحان بعض ديگر قرار داديم، آيا صبر و شكيبائي مي‏كنيد؟ و پروردگار تو بصير و بينا بوده و هست. و آنها كه اميدي به لقاي ما ندارند مي‏گويند:چرا فرشتگان بر ما نازل نمي‏شوند؟ و يا پروردگارمان را با چشم خود نمي‏بينيم؟ آنها درباره خود تكبر ورزيدند و طغيان بزرگي كردند.]🔸مگر نمی خواهیم صدای امام را بشنویم...و سیمای امام را ببینیم؟ باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! آیت‌الله بهجت:«[اگر] کسی معرفت پیدا کند، مسئله ظهور امام و غیبت امام را می‌فهمد. [در حقیقت] ما [او را] نمی‌بینیم، او ما را می‌بیند؛ما کلامش را نمی‌شنویم، او کلام ما را می‌شنود. ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک [مقدار] تاری دارد و الّا آنها (ائمه علیهم‌السلام) که ما را می‌بینند.» سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! ما هر روز سرود و سلام میخوانیم و مستند میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! شهید آرمان ما گفت آقا نور چشم ما است! آقا هم به ما میگوید چشمتان به آرمان ها باشد! سلام يا مهدي! والعینُ فِداکَ...یا شاغلَ روحی...هل لی ان اراکَ؟🇮🇷🌏🇵🇸