چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ی

حوزه / معاون رئیس حوزه هنری کشور گفت: جوانان سردمداران هنرهای تجسمی به‌ویژه در موضوعات دینی و ملی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، علی فروزانفر، در حاشیه بازدید از برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال در سالن مرکز رشد زنده یاد دکتر حسین پور دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، اظهار داشت: کارگاهی که با عنوان رویداد شهید اردهال در کاشان پیرامون ادای دین اصحاب هنر، طراحان گرافیک، فعالان حوزه تجسمی و خطاط‌ها در مورد شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) شکل گرفته است، یکی از کارهای هنری و رویدادهای ارزشمند در حال برگزاری در این روزها است.

وی با ارزیابی مثبت از دیدن آثار و کارهای شرکت کنندگان این رویداد ملی، یادآور شد: آثار تولیدی این کارگاه بسیار پر مغز و نسبت به بیشتر کارگاه‌های اجرایی که در این سال‌ها در سطح کشور دیده شده، جزو کارهای قوی است که حد نصاب کیفی خیلی بالایی دارد.

معاون هنری حوزه هنری کشور، افزود: ایده‌ها در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان، بسیار خلاقانه و فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف خط، پوستر، صنایع دستی، کتیبه، نقاشی خط و تایپو گرافی از نظر مباحث تکنیکی حتی قبل از نهایی شدن بسیار قوی، خوب و ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه از دیاری چون کاشان به عنوان یکی از لنگرگاه‌های عرصه هنر در سطح کشور و طول تاریخ چنین کیفیتی مورد انتظار است، اظهار کرد: سطح کیفی اساتید این دوره با حضور استاد مغروری، مجلسی و استاد سهرابی نصر از کرمانشاه و استاد تدین (در هنر کتیبه) هنرمند جوان کاشانی، علاوه بر همدلی و همگرایی در کارگاه، این رویداد را متمایز کرده است.

فروزانفر، با بیان اینکه مجموعه حوزه هنری کاشان با برگزاری این رویداد گام نخست وقوع اتفاقی بزرگ را رقم زده و انتظار می‌رود تداوم یابد، خاطرنشان کرد: شکل گرفتن این جنس کارها و ترکیب هنرهای مختلف تجسمی با موضوع تصویر و ویدئو می‌تواند گام بعدی در برگزاری کارگاه‌ها به همت حوزه شود.

وی با تأکید بر وقوع تحول در حوزه هنرهای تجسمی در کشور و جهان، گفت: امروز جوانان، سردمداران حوزه هنرهای تجسمی به دنبال اقتضائات و تکنیک‌های روز هستند.

معاون رئیس حوزه هنری کشور یادآور شد: اگر چه در ۲۰ سال گذشته کارهای دستی و ترسیمی از جمله نقاشی‌های روی بوم، محوریت هنرهای تجسمی را داشتند، اما امروز محور هنرهای تجسمی از طریق سیستم‌های رایانه‌ای، هوشمند و الکترونیک با نام گرافیک، پوست، خط و نقاشی خط و سایر بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی ترسیم می‌شود.

وی اظهار کرد: اینکه موج حضور جوانان در هنر گرافیک به کاشان نیز رسیده و در این خطه نیز جوانان سردمدار هنرهای تجسمی هستند، مشخص می‌کند کاشان نه تنها از سطح ملی و بین المللی عقب نیست بلکه با توجه به کیفیت آثار تولیدی در رویداد هنری ملی شهید اردهال، هم‌طراز هنرمندان کشور خودنمایی می‌کنند و به عنوان یک مجموعه پیشرو در تداوم هستند.

فروزانفر افزود: عرصه فرهنگ و هنر آتی کشورمان در اختیار همین جوانان است که بدون هیچ مبالغه و اغراقی آنها هستند که هنرهای تجسمی را در کشور دوش به دوش سایر هنرمندان جلو می‌برند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha